Rutiner

Baby1988

Glad i forumet
God kveld damer! :)
Har dere fått innført rutiner på de små enda?
Hvis ja, har du/dere lyst å dele det med meg? :)
Gjerne da fra dere står opp til dere legger dere! :)
Holder på å få frøkna inni rutiner, men det var
lettere sagt enn gjort! :p
Prøver å få lagt ho senest 20.00, men da våkner ho
etter en halvtime-to timer og er lysvåken.
Dagen er hipp som happ. Ho er mye våken, men ca
en gang i uka har ho en "sovedag".
Prøver også å få ho til å sove formiddagsluren til ca
samme tid hver dag, men det går heller ikke så bra! :p
Er så lenge siden storebror var baby, så mye vi har glemt
ang det å innføre rutiner! :p

Har prøvd så godt jeg kan, men funker dårlig her enda...... så her legger han seg rundt 22,da han endelig begynner å bli søvnig..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Her våkner vi i 7 tiden, får flaske og står enten opp eller så sover vi en time til, mat igjen kl 10 -11 så en liten kur i 12 tiden evt så går vi ut å da kan hun sove til 15-16 tiden, mat igjen da hun våkner, blund i 17 tiden mat i 19 tiden så leggerjeg henne i senga kl 20 ca. Noen ganger våkner hun på natta andre ganger ikke.. Sover som regel alt fra 30 min til en time på de korte blundere veldig fornøyd med rutinen hennes :)

Bruker sånn ca klslett, kan variere med halvtime-time :-)
0645: stå opp, stell og kos på stellebordet 0700: Mat
0730: sove
0930: mat-leke-kos eller sove å sånn holder vi på til 1830, da er det mat og kveldstell, bad annenhver dag, så er det mat og senga 2100 :-P

Bv forum appen ♡

Vi står opp mellom 06-07, et lite bad, så mat og en blund, ca en time. Etter det er det lek, kos og et par måltider til vi går tur i 11-tiden, ca to timers tur. Mat når vi kommer hjem, så lek og kos og være med meg der jeg er, sitter i vippestol og følger med. En liten blund til i 15-tiden, oftest mindre enn en time. I 17-tiden er lillegutt veldig trøtt, og begynner ofte å gråte fori han er det. Kveldsstell med bytte til pysj, ikke bading, for det blir han våken av:-), deretter ammer jeg han i vår seng, og legger han oppi sin seng når han er rolig. Dette skjer i tidsrommet 1730-1800, og det kan ta en time å få lagt han. Gir mat igjen når vi legger oss kl 22, han spiser i søvne. På natta gir jeg mat når vi hører at han spiser på henda og er urolig, så han ikke skal våkne og gråte, for da tar det lengre tid før han sovner. Bleier byttes på soverommet om natta. Denne rutinen har vi hatt siden han var fem uker, ca. Det som er styrende for oss med leggingen, er når vi merker at han er trøtt og har fått nok. Da klager han, og kan gråte litt. Gråter bare mer hvis vi prøver å stimulere eller holde han våken. Så fort vi kommer ned på badet i dimmet lys, og inn på soverommet, er det slutt på gråtingen, og bare kos og ro. Vi samsover de nettene han er urolig, og det er kanskje en natt i uka. Ellers ligger han i senga si ved min side.

Vi står opp ca. 07.00. En del dager har han kavet litt en times tid før det, men vi prøver å drøye det til 7 så i såfall gir vi smokken med jevne mellomrom før vi står opp. Da steller vi oss og han får mat ca. 07.30/08.00, .Deretter enten en 1 - 1 1/2 times hvil eller to 30 minutters hviler før neste måltid ca. 11.30. Til neste hvil tar vi gjerne turen ut for en trilletur og han sover ca mellom 1-2 timer. Mat ca. 15.30, og fra da av er han våken til han legger seg ca. kl 19.00. Vi har i det siste prøvd å få ham til å ta en liten dupp i 16.30-17.00, fordi han blir veldig trøtt på kvelden, men med varierende suksess ;) Han våkner 2 ganger hver natt for mat. Første gang en gang mellom 24.00-01.30 og andre gangen en gang mellom 03.00-04.30.

Hurra! Det hjalp å skrive hit! ;)
For nå ser det ut at vi begynner å få rutiner! :D
Noe ala det *Millie87* har, bare at ho sover mens
vi andre spiser middag, rundt 1530-1630.
Og jeg får også lagt ho for natta rundt 20.00, litt
kaving enda, men det blir nok bedre! :)
Tusen takk for at dere gadd å komme med "tips"! :D

Står opp rundt 06.30-07.00 får mat og er jeg heldig sovnet han en time til.
Får mat igjen rundt 10-11 så drar vi enten på tur eller så sover han 1,5 time i vogga. Når han våkner ligger han enten i babygymmen eller på gymmatta og koser seg før han igjen får mat. Og på kvelden starter vi stell rundt 20.00 og han er i seng 21.00, så sover han natta gjennom. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp