Rutiner

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Har dere begynt å få inn noen rutiner i hverdagen?
Har dere fast leggetid på babyen, eller legger h*n seg når dere legger dere? Fast tid dere ammer på osv?

her har han til nå lagt seg når vi har lagt oss, men det er fordi jeg ikke fikk babycall i hus før i dag Så no skal han tidligere i seng. Han skjønner hvertfall når det er natt, for med en gang vi tar kveldsstellet finner han roen i sengen sin og sovner nesten med en gang :)
har litt sånn ca tidspunkt jeg ammer på også, men ammer selvfølgelig mellom de tidene ved behov.
Det er hvertfall en fornøyd kar vi har fått :)

Hun legger seg med oss, har foreløpig ikke klart å roe henne i egen seng alene. Så legging krever at en av oss legger oss sammen med henne. Ikke at vi har gjort så stor innsats enda...samsoving er utrolig praktisk for amming på natta.

Hun ammer så og si på klokka i løpet av natten, mens det på dagen varierer mye ut i fra hva vi gjør.

Nei ingen rutiner. Hun har ikke prøvd senga/vugga/vogna si enda. Bare ligget på brystet mitt eller vedsiden av meg i senga.
Hun er bare 6 dager da...

nja.. legger seg med meg rundt 23 og sover til 02.30-03.00 for mat. og ny runde rundt 05.00-05.30 :) så vært ganske etter klokka. :) sover også i egen seng på rommet vårt. :)

Ingen rutiner uten om fast stelle tid....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Ingen rutiner her heller. Han er bare 6 dager, så her er det baby som styrer showet :)

Ingen rutine, men kvelden og natten er nokså lik hver dag.. Hun er veldig våken på kveldstid, da blir det mye amming, byssing, kosing og "snakking".. Hun blir stellt for natta i 21tida cirka og får siste måltid før natta en gang mellom 22.30 og 23.30. Da sover hun til 04.30/05. Litt avhengig av når hun får det siste måltidet. Men sover mellom 5-5,5t sammenhengende. Så er det mat igjen og etter det måltidet sover hun gjerne til 08-09.. På dagen er det veldig varierende ut ifra hvor vi er og hva vi gjør. Men hun pleier å ha en lang hvil (type 3t) rundt middagstider i 2-3tiden.. Alt er igrunn selvregulert av henne selv og ikke noe vi har innført. Men det funker veldig bra :)

Ingen rutiner enda. Hun er så lita enda at vi tar en dag av gangen. Men sover godt på natta, i sin egen seng. Tar henne bare over for mat. De to siste nettene har hun sove 4 timer før første måltid.

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app

Ingen rutiner her heller, selvom han er 7 uker. Han sover litt sammen med oss i senga, litt i vogna ved siden av senga og litt på brystet til meg eller pappa. Forskjellige ting fungerer på forskjellige dager.

-- tasting fra mobil --

Ingen rutine, men kvelden og natten er nokså lik hver dag.. Hun er veldig våken på kveldstid, da blir det mye amming, byssing, kosing og "snakking".. Hun blir stellt for natta i 21tida cirka og får siste måltid før natta en gang mellom 22.30 og 23.30. Da sover hun til 04.30/05. Litt avhengig av når hun får det siste måltidet. Men sover mellom 5-5,5t sammenhengende. Så er det mat igjen og etter det måltidet sover hun gjerne til 08-09.. På dagen er det veldig varierende ut ifra hvor vi er og hva vi gjør. Men hun pleier å ha en lang hvil (type 3t) rundt middagstider i 2-3tiden.. Alt er igrunn selvregulert av henne selv og ikke noe vi har innført. Men det funker veldig bra :)
Har det identisk vi å;-) hehe

Kvelden og morningen har vi rutine på... Snuppa spiser seg opp i 21-22 tiden og sovner mellom 22-23 for natta. Sover da i 6-7 timer før det er mating igjen. Sovner etter mat og må som regel vekkes rett før kl 8 så vi rekker morgenstell og en liten amming før vi kjører storebror og storesøster til skole/barnehage...

Ingen rutiner enda. Han sover som regel 2-4 timer mellom hver våkenperiode, og stell/bad tar vi etter behov. Men har begynt å legge han i sengen sin på kvelden i 22 tiden, slik at jeg og sambo får noen timer sammen med mat og tv. Så bruker jeg ofte å legge meg når han våkner første gang om jeg ikke blir trøtt før da :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp