Rutiner!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg er litt interessert i hvordan andre har det :)

Hva slags rutiner har dere for dagen? For legging? Mat? Andre ting?
Hvor mye får dere gjort i huset? Hvor mye leker dere med den lille?
 
her er det samboer som nå er hjemme med mini mens jeg er på jobb. men som regel våkner han når alarmen min ringer <_<

Opp 06.30, bleieskift og så skive til frokost..
lek til rundt 10.00, så sove litt.
Lunsj etter luren, en skive til.
Middag kl.16.00 ca, når jeg kommer hjem fra jobb.
Lek frem til 18.00, da er det grøt, og fruktpure, så stelling. Senga inntas ca. 19.00
 
Her sover hun fra rundt 20 til mellom 8 og 9, frokostgrøt i 9-10 tiden, deretter leker hun seg litt på gulvet, eller stort sett driver hun å går rundt stuebordet :p sover fra ca 11 til 12, får flaske 13.30, sover igjen fra 15 til 16, middag 16.30 også kveldsgrøt + flaske mellom 19 og 20. Når hun er våken og ikke sover styrer hun på gulvet, med stereoanlegget, rundt bordet/sofaen osv. Det er svært sjeldent vi leker med henne, men hender seg jeg jo at vi tar henne opp og herjer litt med henne.

Bruker dere å leke me dem? Hva gjør dere isåfall?
 
Våkner mellom 6 og 8, grøt etter morgenstellet. Leker seg litt selv på gulvet til det er tid for dupp i 10-tiden. Skive når han våkner, lek, middag i 14-15-tiden. Dupp til 16 ca. Kveldsgrøt kl 17, kveldsstell og lek fram til han legger seg mellom 18 og 19. Mao ganske likt dere andre som har skrevet over her ;-)

Når det gjelder spm ang lek, så er han veldig flink til å leke selv. MEN - det forutsetter at jeg bare forholder meg rolig. Enten på gulvet, i sofaen eller i godstolen! Så fort jeg prøver å gjøre noe husarbeid så henger han i rompa på meg, og sutrer og vil opp... Jeg skal liksom bare sitte å se på at han leker jeg da tydeligvis :p Kan være litt slitsomt akkurat dette av og til, får ikke gjort stort når han er våken altså. Blir til at jeg ligger en del på gulvet med han da. Mamma er jo verdens beste klatrestativ, hehe..
 
Her og er det pappaen som er hjemme mens jeg jobber.
Hun våkner mellom 5 og 7, får som regel pupp. Steller henne og gir grøt eller skive til frokost. Leker frem til rundt 9.
Sover fra 9-10 eller 10.30 i sengen vår. Står opp og får skive eller grøt. Leker.
Ny lur i 13-14 tiden. Sover i vognen frem til 15-16 tiden. Da er jeg som regel kommet hjem. Leker og koser frem til grøt kl 18.
Ligger seg rundt 18.30. Nå i det siste har hun våknet rundt 3-3.30 og vært skikkelig vanskelig...

Her kryper vi med henne på gulvet av og til. Det er stas. Ruller ball frem og tilbake, leser bøker, bare sitter på gulvet med henne. Ellers leker hun mest alene, veldig opptatt av å stille lyden på tven og trykke på alt der borte.
 
Her står vi opp rundt 07, tar morgenstellet og gir grøt rundt 07:30.

Så leker hun litt, går rundt bordet, går med trillen sin, plukker på playstationen til pappa osv. Hun er hele tiden innom meg, vil sitte på fanget en stund, synge litt og så er det ned igjen på gulvet. Jeg er med henne på gulvet en stund, kanskje vi bygger tårn eller putter klosser i putteboksen, og så prøver jeg å trekke meg litt tilbake igjen.

Vi har det samme problemet som pepperpus... med en gang jeg skal legge sammen litt klær, rydde av bordet eller et aller annet, da er det sutring fra ende til annen. Hun står mellom beina mine og drar meg i buksen, og vil opp.

Ca. kl 11 legger hun seg for en vil. Er veldig variabelt hvor lang den er, fra 30 - 90 min (90 min hører til sjeldenhetene).
Når hun våkner igjen er det lunsj. Skive, som hun får holde og spise helt selv - det er så stas! Etterpå er det en flaske mme.

Så er det leking igjen, eller kanskje vi går en tur. Den siste tiden har hun blitt så glad i å huske, så vi drar en liten tur på lekeplassen for å huske litt. Er ganske kaldt ute om dagen, så vi blir ikke så lenge av gangen.

Ca. kl 15 er det middagstid, og så er det en liten lur til. Vekker henne igjen kl. 16 om hun ikke har våknet av seg selv før den tid.

På ettermiddagene er hun ofte ganske sutrete, så det blir en del bæring. Hun er veldig glad i å "lese" bøker så det blir en del av det utpå ettermiddagen.

Kl. 18 er det grøt til kvelds etterfulgt av kveldsstell og så sengen. Hun sovner som regel veldig fint av seg selv nå. Innimellom må vi gjerne sitte ved siden av sengen hennes, men hun finner stort sett roen veldig fort. Er en del oppvåkninger i løpet av kvelden/natten, men hun pleier stort sett å roe seg igjen når hun får smokken.

Nå tror jeg det er nye tenner på gang for i natt ville hun overhodet ikke roe seg. Var våken fra 02:30 og noen timer utover.
 
Back
Topp