Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
har barna dere snoen rutiner ?? sover de hele netten ???
her er de ingen form rutiner på noen ting, oddvar har ikke faste måltid i de hele tata, de er såå slitsomt, og våkner ennå et par ganger om natta, noen råd ???????
Ikke så mye rutiner her i gården heller...Prøver å legge henne i 8-tiden på kvelden, men om dagen sover hun ikke til noen faste tider. Jeg fullammer, så det er ikke så mye rutiner på matinga heller-hun får når hun vil ha. Tuva sover heller ikke hele natta-våkner hver 4 time om kvelden, og annenhver time etter 4 på natta. Tenkte prøve avvenne henne med nattamming når hun er 6 mnd, så får vi se[:)]
Leggetid mellom 7-8 (fungerer kjempefint)
men hun våkner etter 3,5-5 timer (har akkurat vært opp å ammet nå...)
Mat, frokost ca kl 10 (grøt)
middag ca kl 2
kvelds ca kl 6 (grøt)
Litt pupp innimellom
Sangstund før leggetid (ellers masse sangleker i løpet av dagen å)
Andre rutiner er det vanskelig å ha når hun er så liten, men alt jeg gjør, prøver jeg å gjøre likt hver gang, slik at hun lærer seg til hva som skjer og når det skjer.
Vi prøver å følge rutinen her i huset også, men siden det er sommer og lyst nesten hele døgnet er det ikke bare bare...
Opp ca 7-8
Frokost flaske og bleieskift
Første lur (ca 1 time)
Tidlig lunch med fruktmos og melk ca kl 10
Leke og kose oss (gå tur med vognen) til neste måltid kl 13
Lunch med grøt og melk
Lang lur (ca 2 timer)
Middag og melk kl 16
Kort lur kl 17-18
Lek og kos til kveldsstellet kl 19.30
Kveldsmat med grøt
I seng 20 -21
Helst sove hele natten, men i natt våknet hun kl 2 og sovnet ikke igjen før hun fikk en 200 ml flaske
vi har faste rutiner hver dag. ikke helt bastante,men bestemte meg tidlig at han skulle legge seg rundt 8-9 tiden. noe som fungerte bra for oss. når han var mindre ,og hvis han da sov rundt den tiden så vekte jeg han. stelte han ga han mat og la han for natten. da sov han ikke så lenge som i dag,men dog fast rutine med legging klk 8-9-
Her sover Talina til rundt kl.07. Da får hun en flaske med mme. Så legger jeg henne i senga igjen, og da slapper hun av og sover 1.times tid.
Da står vi opp, steller oss, og så er det en flaske mme ca.kl.10:30.
Så er det leking en times tid før hun sover igjen.(Kan sove alt fra 30min-halvannen time)
Så får hun middag og mme ca kl.13:30
Og klokken 15 cirka har hun en ny lur, og våkner gjerne rundt kl.16 da hun er klar for en ny flaske med mme.
Kveldsstellet tar vi etter Barne-Tv når de andre ungene har lagt seg, og rundt kl.19 lager jeg grøt og mme.
Så innen kl.19:30 sover hun som regel[:)]
Her er det mat-rutiner i allefall. Får frokost rundt kl 7. Det er pupp. Som regel er han litt våken i 1 til
1 1/2 time før han sovner igjen. Sover 1 til 2 timer da. Så er det mattid kl 11. Da får han "middag". (Moset gulerot og potet). Sover igjen rundt 12 engang. I 3-tiden får han pupp igjen. En Liten lur etterhvert. Og siste måltid er kl 7 på kvelden (Grøt). Legging kl 8. Så sover han til ca 7 neste dag. Hender jeg må inn til han et par ganger etter han er lagt for å gi han tutten.