Rutine?

Sistemann

Forelsket i forumet
noen som har starta med faste rutiner på legging? Jeg har begynt å legge henne ca 20.30-ish alt ettersom hvordan det passer med amming/soving på dagen.
Det er så godt! Hun sover så mye bedre de dagene dette passer. Hun er nå snart 7 uker...

noen som har starta med faste rutiner på legging? Jeg har begynt å legge henne ca 20.30-ish alt ettersom hvordan det passer med amming/soving på dagen.
Det er så godt! Hun sover så mye bedre de dagene dette passer. Hun er nå snart 7 uker...

Men om du legger henne så "tidlig" når spise hun/våkner hun for morgonen da? :)

Ingen rutiner her, straks 9 uker.

Men om du legger henne så "tidlig" når spise hun/våkner hun for morgonen da? :)

Lurer på det samme.
Jeg har heller siste amming rundt midnatt for da får jeg selv sove enda lenger i strekk enn å gå å legge meg rundt 23-24 for så å amme i 2 tiden igjen, får ikke skikkelig sovet for vet jeg må opp igjen om ikke så lenge.

Vi har 'kveld' altså pyamas,lallesang og dempet belysning i 7/8-9 tiden men legger henne ikke for natta før rundt midnatt- da våkner hun ikke igjen før 4, gjerne etter dette også.
Går litt i baddel av å til selv om vi prøver å ha rutine- prøver å ha kvelds rutine selv om hun styrer døgnet selv.
Kan legge til at vi aldri har hatt ei våken natt da*priSer oss hellig*
Hun er 2 mnd.

Ja vi legger frøkna samtidig som storebror, mellom kl 19-20 der i mellom :) da sover hun som regel til midnatt, spiser og sover til ca 4-5 å våkner da igjen rundt 7.30-8, spiser å våkner rundt 10 :) gjort dette fast fra 6 uker, er 12 uker på mandag :)

Ja vi legger henne i 19.00 tiden. Våkner da først i 02.00 tiden, deretter 05.00 så står hun opp 08.30, men idag sover hun veldig tungt enda:) vi begynte med denne rutinen fra to ukers alder. Ikke noe poeng, men merket at hun ble veldig trøtt på dette tidspunkt. Først la vi oss sammen med henne da hun våknet hele tiden for mat:) men når hun var ca 7 uker la vi henne alene med baby call:) nå er det deilig å få litt alene tid på kveldene:)

Ingen rutiner her, men vi legger opp til å starte etter jul. Her må vi først øve på at hun kan ligge å sove aleine. Til nå har en av oss alltid lagt med henne og det funker når hun sover 9 timer natt, men nå har hun begynt å sove 11-12 timer :) og så må vi få natten til å starte tidligere.

Vi har rutiner med at vi tar kveldsstellet før 21, etter dette går han inn i en ganske grei soveperiode, så får han helst mat 23 (da vi legger oss) og da sover han til 0630. Legger vi han 21 våkner han midt på natta, så for min del er det bedre å få en sammenhengende søvn fra 23.
Vi sover forresten fra 06 til 0930 om dagen Deilig!

Vi legger henne sammen med oss rundt 23.00 og da sover hun stort sett til 07.00 .. (Siste uken) såvidt jeg tør si det høyt ..
Så spiser hun og sover videre til 10!!
Hun har vært utrolig rolig siste uken..
Er under utredning for melkeallergi, hun har kavet mye, hatt utslett og 8-9 bleier om dagen med slim..
Nå virker hun mye bedre!! Takk og lov, endelig får vi slappet av litt og..

Vi fikk rutine for et par uker siden. La ho kl 21, sov til 01. Våken fra 01-03, sov fra 03-07 og fikk mat. Og sov til 10 ca.
Men av en eller annen grunn funka ikke det lenger, så nå er vi tilbake til null rutiner -.- ho liker ikke å sove på natten og sovner ikke før 3-4 tiden på natten :(

Vi fikk rutine for et par uker siden. La ho kl 21, sov til 01. Våken fra 01-03, sov fra 03-07 og fikk mat. Og sov til 10 ca.
Men av en eller annen grunn funka ikke det lenger, så nå er vi tilbake til null rutiner -.- ho liker ikke å sove på natten og sovner ikke før 3-4 tiden på natten :(

Det første året vil gjerne rutinene hos de små endre seg en rekke ganger, og gjerne når man endelig tenker at de har fått en rutine :p :)

Det første året vil gjerne rutinene hos de små endre seg en rekke ganger, og gjerne når man endelig tenker at de har fått en rutine :p :)
Det samme har jeg hørt av andre som har barn. Men vi forsøker å legge oss rundt ni på kvelden, resten av dagen tar vi som det kommer.

Siste dagene har rutinene vært å legge seg ca kl 23. Mat kl 04/05 og mat igjen rundt kl ni. Så spises, klages/pludres og soves det i 3 times intervaller hele dagen.. :)

Åh...ja er det ikke typisk :p føler alle andre har så gode rutiner og en baby som gjør som den får beskjed om liksom! Haha :p

Gud som jeg gleder meg til å få lit alenetid på kvelden! Ingen rutiner her mao, men tar som regel natt rundt 00/01 og sover da som regel 6 timer før mer mat og 2-4 timer til med søvn. Eller, det kan vell kalles en rutine, men ikke en jeg er veldig fornøyd med. Hun er straks 2 mnd. Fordelen med denne rutinen er at jeg også sover ca 6 timer i strekk da... Siden vi sovner samme i 00/01 tiden.

Våkner når jeg legger meg ca 23.30-24. Så 04 - 08-11. Tror jeg har fått en sovebaby...

Vi har og en sovebaby :)
Det som oftest har vært i det siste er at hun sovner for natta noen gang mellom 22 og 00, da sover hun til sånn 5-6, spiser+bytter bleie i 30-45 min og så sover hun til 9-10.

Men plutselig sovner hun kl 20 (som i kveld), og da blir det tull i rutinene fordi hun blir våken så lenge mellom 00 og 02 (sikkert fordi vi fortsatt e opp og lysene+tv'n er på så hun våkner mer til liv)
Nå sover hun i hvert fall så jeg skal prøve å lure ned henne i sengen :)

Back
Topp