Rutine tips?

Turjenta86

Elsker forumet
Jeg er nødt til å få litt rutiner på knupp, han sover så dårlig.
Jeg begynner å bli lei av pupping hvert 3kvarter-1,5 time hver natt.

Har dere rutiner dere bruker hver kveld? Sover barna bedre da?

Jeg tenkte å begynne å dempe lyset 1 time før kanskje, synge litt på stellebordet da vi nattsteller han..  Håper at en fast greie kan hjelpe på!

uff, sånn hadde vi det også om natten.... jeg begynte å gi grøt jeg, bare en smaksprøve for at hun skulle få litt mer mat i magen før hun sovnet. Noen gir også erstatning til kvelden for at det skal gå lenger tid før de blir sultne igjen (det virket ikke hos oss...)

Vår rutine er bad/kveldsstell rundt 19.00 - 19.30, deretter en pupp, så kos, litt grøt og neste pupp. da er hun rolig og bare koser og sovner mellom 20.00 og 21.00... (sover på kaldt soverom med alt lys av om natten, lys på om dagen..)

uff så slitsomt..[&o] Nora sover hele natten,men det er fordi jeg har alarm i senga hennes,sånn at hun kan ligge på magen..
hun hadde aldri sovet igjennom hele natten hvis ikke jeg hadde hatt det..!!

prøv å gi litt grøt,start å gi på dagen først,ellers kan det bli slit med magen[:-] og det er ikke gøy på natten[:'(]

Vi har faste rutiner som vi er fornøyd med...steller ho rundt 1930, gir ho pupp og så synger vi 5 sanger og koser litt, så legger vi ho i senga og slukker lyset og sier natta....pleier som regel å sovne innen 5 min, hvis ho klager litt eller smågriner så sier vi bare "god natt Tomine, nå er d natta, nå må du sove, natta!"...snuppa sover til 07-08 tiden hver dag....

Snakket med helse søster i går, for vi hadde begynt å få litt natte våk, men svaret kom i dag!
Tann nr 2 har brutt igjennom.
Hun sa att der er antagelig ikke pupp han er ute etter hvis han spiser bra før han sovner. Da er det noe annet og det hun mener det  er  er vane, det skal bare 2 netter til så er det en vane, og den må brytes, og det bør du ha hjelp til da
det lukter mat av oss lang vei.
Hun mente også att jeg skulle amme litt oftere på ettermiddagen for å ha ett godt grunnlag for natten.
De annbefaller ikke å begynne med noe mere mat, da det ikke funker på alle, og om man gir noe de får ont i magen så har man der gående
hele natten.

Ellers er vi veldig fornøjd med våres rutiner.
Han får mat i 17-18 så begynner vi å stelle rett etter kl 18, koser og tuller litt på stellebordet [;)]
Etter det er det inn på mørkt soverom og da er det mat igjen, som regel begge sider.
Synger som regel en liten sang når jeg ammer.
Etter det legger jeg han i sengen og der sovner han.
Noen ganger sovner han med en gang, men må som regel in noen ganger.
Sover da til ca kl 02, da er det mat og er jeg heldig sover han til 5 etter det.

Ble litt langt, men håper du fikk noe hjelp[:D]

ORIGINAL: Edna

Snakket med helse søster i går, for vi hadde begynt å få litt natte våk, men svaret kom i dag!
Tann nr 2 har brutt igjennom.
Hun sa att der er antagelig ikke pupp han er ute etter hvis han spiser bra før han sovner. Da er det noe annet og det hun mener det  er  er vane, det skal bare 2 netter til så er det en vane, og den må brytes, og det bør du ha hjelp til da
det lukter mat av oss lang vei.
Hun mente også att jeg skulle amme litt oftere på ettermiddagen for å ha ett godt grunnlag for natten.
De annbefaller ikke å begynne med noe mere mat, da det ikke funker på alle, og om man gir noe de får ont i magen så har man der gående
hele natten.

Ellers er vi veldig fornøjd med våres rutiner.
Han får mat i 17-18 så begynner vi å stelle rett etter kl 18, koser og tuller litt på stellebordet [;)]
Etter det er det inn på mørkt soverom og da er det mat igjen, som regel begge sider.
Synger som regel en liten sang når jeg ammer.
Etter det legger jeg han i sengen og der sovner han.
Noen ganger sovner han med en gang, men må som regel in noen ganger.
Sover da til ca kl 02, da er det mat og er jeg heldig sover han til 5 etter det.

Ble litt langt, men håper du fikk noe hjelp[:D]

Huff ja, det jeg har vært redd for. At det nå har blitt en vane for han å våkne. Han spiser jo både grøt og masse pupp gjennom kvelden så det er tvilsomt at det egentlig er mat han våkner for. Helst vil jeg tro det er oppmerksomheten og bare kosen ved å ligge til puppen!

Men da sambo sover for han skal opp kl 6, blir jeg stressa (for at han skal våkne) da han skriker og gir han puppen, så den vanen har han nok fått[&:]

Back
Topp