Rushtrafikk Oslo Gardermoen

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor lang tid bruker man å kjøre fra Oslo (ca sentrum) til Gardermoen i rushen? Hvis man skal være framme senest kl 16, når bør man kjøre da?
 
Jeg bor midt mellom Oslo og Gardermoen og pleier å bruker en 40 +/- 5 minutter fra Ullevål stadion.
Er flere ruter men kan ta det første stykke google maps på telefonen pleier å gi en ganske god tidsangivelse så lenge man ikke velger riksvei 4 (over sinsenkrysset).

Ville nok ha dratt et par timer før siden man aldri vet om det brått har vært en ulykke
 
Ville beregna veldig god tid, i hvert fall 45 minutter mer enn vanlig. Bedre å ha god tid enn dårlig tid. Skal du rekke et fly? Ellers er det mye mer behagelig å ta toget, både NSB og Flytoget tar deg kjapt fra Oslo S til Gardermoen, ca 22 minutter. Men forstår at man noen ganger må ta bilen.
 
Med tanke på at det nærmest daglig skjer en ulykke et sted mellom Karihaugen og Kløfta, ville jeg beregnet ca to timer.
Mer hvis det er en torsdag.
 
Med tanke på at det nærmest daglig skjer en ulykke et sted mellom Karihaugen og Kløfta, ville jeg beregnet ca to timer.
Mer hvis det er en torsdag.

Det er en torsdag.hvorfor er det en spesielt ille dag?
 
Det er en torsdag.hvorfor er det en spesielt ille dag?

Ukependlerne drar hjem på torsdag, folk som tar langhelg og skal på hytta drar på torsdag, er generelt bare mer trafikk på torsdager.

Mannen jobber på Blindern og tar hjemmekontor hver torsdag for å rekke barnehagen liksom [emoji85]
 
Ukependlerne drar hjem på torsdag, folk som tar langhelg og skal på hytta drar på torsdag, er generelt bare mer trafikk på torsdager.

Mannen jobber på Blindern og tar hjemmekontor hver torsdag for å rekke barnehagen liksom [emoji85]

Både mannen og jeg jobber på Blindern og bor på Romerike.
Som regel går det greit, men anbefaler å ta Østre Aker vei fra Løren til Djupedalstoppen og ikke E6
 
Ukependlerne drar hjem på torsdag, folk som tar langhelg og skal på hytta drar på torsdag, er generelt bare mer trafikk på torsdager.

Mannen jobber på Blindern og tar hjemmekontor hver torsdag for å rekke barnehagen liksom [emoji85]

Åja. Har bare erfart at køen starter tidligere på fredager (men da andre veien mot Asker).
 
Er alltid mer trafikk på onsdager og torsdager.

Hvor i sentrum er det du skal kjøre fra?

Jeg skal bare kjøre gjennom/forbi. Men innover til Oslo har jeg sånn nogen lunde kontroll. Det er utover andre veien jeg sjelden er.

Skal rekke fly med parkering på dalen og innsjekkking senest 17:15. Men ønsker å være der senest 16:30 ca.
 
Så kjøre fra Oslo to timer før innsjekk?

Ville nok beregnet mer. Du skal komme deg fra dalen og inn også. Og selv om det går raskt må du iallfall beregne en halvtime på parkering, utrigging av bagasje, gå til bussen, rigging, vente på de eventuelt to andre som skal med, og så de fem minuttene inn til Flyplassen. Kan godt gå raskere, men de minuttene går usaklig raskt!
 
Ville nok beregnet mer. Du skal komme deg fra dalen og inn også. Og selv om det går raskt må du iallfall beregne en halvtime på parkering, utrigging av bagasje, gå til bussen, rigging, vente på de eventuelt to andre som skal med, og så de fem minuttene inn til Flyplassen. Kan godt gå raskere, men de minuttene går usaklig raskt!

OK.
Da blir det tog. Jeg synes det er enkelt og behagelig :) Litt dyrere, men det er det verdt! Så lenge det ikke blir buss for tog [emoji23]
 
OK.
Da blir det tog. Jeg synes det er enkelt og behagelig :) Litt dyrere, men det er det verdt! Så lenge det ikke blir buss for tog [emoji23]

Jeg tar alltid tog når jeg skal reise alene med fly. Skal vi være lenge borte og ungene er med velger vi bilen. Men da velger jeg aldri avreise i tilknytning til rushtrafikken :p
 
Jeg tar alltid tog når jeg skal reise alene med fly. Skal vi være lenge borte og ungene er med velger vi bilen. Men da velger jeg aldri avreise i tilknytning til rushtrafikken :p

Om jeg får velge så vil jeg alltid helst ta tog. Når jeg reiser med barn tar vi også toget, de kjører gratis. Jeg reiser ikke alene denne gangen, men det er uten barn. Billigere å kjøre mange i en bil og spleise på parkering. Men blir lang reisetid med rushtrafikk.
 
Back
Topp