CuriosityKillTheCat skrev:
tror nok kollegaen din har rett jeg, er mange som sidestiller hasj med alkohol og som synes det er helt greit å bruke i ny og ne.
Personlig bruker jeg ikke illegale rusmidler og drikker sjelden eller aldri når snuppa er hjemme.
men synes det er greit å ta et glass vin eller to eller en øl selv om barnet er hjemme
Signerer denne jeg også.
Jeg er sterkt imot illegale rusmidler inkludert hasj, selv om mange mener at det ikke er noe verre enn alkohol.
Å drikke litt vin til maten f. eks for "kosens" skyld (selvfølgelig UTEN at man blir beruset av det) tror jeg kan være med på å gi barna et sunnt forhold til alkohol , (håper dere skjønner hva jeg mener, ble litt vanskelig å forklare det) men å sitte å røyke LITT hasj blir jo bare helt feil!
Ja det blir helt feil syns jeg. For hvor går grensa? kan man bruke LITT amfetamin og bare LITT heroin, for det er på lik linje med hvor rusa man blir av alkohol ?
Skummelt!
Hasj og heroin kan jo ikke sammenlignes. Heroinister kan ikke velge selv når de vil ta heroin.
Kan man det med hasj da? blir man ikke avhengig av det også?
Bare spørr for jeg har ingen erfaring med det selv....
Jeg har en gammel narkoman i familien, og han sa at det farligste var hasj. Det var der det starta for de aller fleste tunge narkomane! Så ikke kom her å si man ikke blir avhengig av hasj.Det har jeg sett med mine egne øyne!
Nå tror jeg du må bruke øynene dine og se hva jeg skriver! En heroinist vil få alvorlige abstinenser om de ikke får dosen sin når den andre går ut, en hasjrøyker vil som regel ikke bli så syk. Jeg har vært rusmisbruker selv, så ikke kom her og belær meg fordi at du har en narkoman i familien. De aller fleste er påvirket av alkohol når de prøver noe, så at hasj er farligst kan jo diskuteres. Men det var ikke det som var poenget her. Hasj er uansett ulovlig, det er ikke alkohol. Ikke misforstå meg, jeg mener ikke at jeg vet alt om narkotika, men at det er forskjell på heroin og hasj, er det ingen tvil om.
Jeg signerer Lizzy her... det er en STOR forskjell... Man kan faktisk være hasjmissbruker i mange år, holde på gode jobber, ha familie uten at en sjel rundt deg merker noen ting av det... Konsekvensene av heroinmissbruk er betydelig mye større enn hasjmissbruk(ogjada, jeg vet at den ene kan føre til den andre jeg også)
Dette kan diskuteres opp og i mente i timesvis, noen holder seg til alkohol, mens andre røyker hasj også, og holder seg til det, noen synes ikke det er nok og går ett steg lenger og holder seg der, mens noen tar enda ett steg etter det osv osv osv osv...
Heroin er det aller siste steget man kan ta, den siste spikeren i kista. Og bare en liten brøkdel av de som røyker hasj begynner med heroin, samme som at bare en liten brøkdel av de som drikker alkohol begynner å røyke hasj...
At de som tar heroin har begynt med hasj er det ingen tvil om, at de mest sannsynlig drakk alkohol før de røyka hasj er det heller ingen tvil om...
Skal man bruke det som ett argument for å ulovligjøre noe, så burde man virkelig ulovligjøre alkohol også...
Jeg kunne skrevet en hel avhandling om akuratt dette tror jeg, men det har jeg ikke gidda til akuratt nå...
Det er nå desverre sånn at bruken av hasj blandt "vanlige mennesker" øker, og det begynner faktisk å bli rimlig vanlig rundtomkring...
Jeg er ikke for legalisering av hasj i det hele tatt, jeg er vel heller for ulovligjøring av alkohol, faktisk...