Sniker.
Jeg har opplevd det! Noe av det jævligste jeg har kjent rett før trykketrang.
Hadde fått satt epidural, men den skle ut og gjorde meg lam i høyre ben- under fødselen vel å merke!
Husker de stikka som gjorde at jordmor ba meg roe meg, er blyg til vanlig men ba henne dra til h******!
De var ikke der da trykktrangen meldte seg, men de står godt i minne. Hun var ikke stjernekikker.
I samtalene etterpå ble jeh fortalt at epiduralen kunne være årsaken. Det var ingen effekt i den. Akkurat som om smerte som skulle vært et amnet sted meldte seg i endetarmen..
Jeg har født to ganger etterpå. En gang uten smertestillene og en gang med epiduralen. Fikk beskjed da om å opp å stå slik at den skulle få virke nedover også og ikke bare i ryggen hvor jeg har kjent riene best.
Angsten er der litt for å kjenne den typen smerte igjen denne gang, men jeg tror ikke det etterå ha hatt to greie fødsler etterpå.. men man vet jo aldri..
En annen ting jordmor har nevnt er at det kan være avgjørnde om tarmene er tømt, at de ikke skvises sammen av riene som kan forsterke trykket bak.. aner ikke om det har noe for seg, men kansje verdt å tenke på når det starter å evt be om klyx.
Ellers vil jeg nevne at etter 3 vaginale fødseler er det ikke jeg som styrer pressriene. Kroppen min regelrett spytter ut babyen. Kunne aldri ha holdt igjen!
Prøv du å hopp ut av vinduet, men ikke fall ned