Rumperier

Wipsie

Blir kjent med forumet
Nå som fødselen nærmer seg kjenner jeg at jeg gruer meg mer og mer. Forrige fødsel endte med keisersnitt pga han var stjernekikker og han satt rett og slett fast. På 10 cm åpning fikk jeg beskjed om å presse. Det var da helvete brøt løs. De værste riene jeg noensinne har kjent. Det var som om noen stakk en kniv opp i rumpa!! og vred rundt på hver eneste rie. Jeg kjente ikke i rygg eller i halebein, kun i endetarmen. Føltes heller ikke som jeg skulle på do. Ingen rier i magen. Forsøkte presse i 1 time før det ble bestemt å ta pause og fortsette morgenen etter. Da gav det seg, epiduralen virket bra og jeg fikk hvile litt. Startet opp igjen morgenen etter. Ble satt på riefremmende drypp. Da kom helvetesriene kom tilbake. Føltes som om hodet til baby bare stod og stanget inn i endetarmen. Fra kl 8-13 hadde jeg disse riene før han tilslutt ble tatt med keisersnitt. Han lå for høyt oppe til tang eller vakuum.

Jeg gruer meg sånn til neste fødsel pga de riene. Håper på en måte at de skyldes kun at han var stjernekikker? Noen som har opplevd rier i endetarm før og som hadde en annen opplevelse på andre fødsel ved annet leie på baby? Jeg skal selvfølgelig snakke med jordmor om dette, men vil gjerne høre andres erfaringer først. Er ikke ute etter falsk trygghet hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil mye heller være forberedt på at det er sånn riene hos meg er uansett hvordan leie til baby er.

Kjente ikke pressrier, pga epidural [emoji85][emoji1316]

Det kan ikke ha vært pressrier. Det siste jeg ville var å presse. Er ikke det litt av det som er med pressrier da, at man ikke kan la være å presse?

Jeg vil si at pressrier i stor grad får det til å kjennes ut som om man må bæsje. Jeg hadde lest om det før fødsel, og når jeg kjente «bæsjetrangen» så hadde jeg et mentalt bilde av å bæsje ut ungen, som jeg følte hjalp meg til å ikke holde igjen:D

Det kan ikke ha vært pressrier. Det siste jeg ville var å presse. Er ikke det litt av det som er med pressrier da, at man ikke kan la være å presse?
Kan fint la være å presse på pressrier. Krever kanskje litt viljestyrke, men egentlig ikke veldig mye.

Jeg hadde ikke følelse av at jeg skulle bæsje, i det hele tatt. Det var som beskrevet, noen som stakk en kniv opp i endetarmen. Helt enkelt.

Jeg hadde ikke følelse av at jeg skulle bæsje, i det hele tatt. Det var som beskrevet, noen som stakk en kniv opp i endetarmen. Helt enkelt.
Høres grusomt ut:facepalm:

Min første var stjernekikker. Han lå langt nok nede til å bli tatt med vakuum, da, men jeg merket ingenting til pressrier med ham.
Den beste beskrivelsen på riene de siste timene var at noen tok tak i hvert bein og rev til jeg revnet opp til midten av ryggen, igjen og igjen. Jeg knep igjen fordi jeg ikke trodde det var rier, det var bare jævlig vondt.

Med andremann var det helt annerledes! Han lå riktig, og riene var slik rier "skal" være. På de pressriene var det ikke sjans i havet til å holde igjen, for å si det sånn.

Hadde ikke trykketrang i det hele tatt. Fikk bare beskjed om å presse på en rie og det måtte jeg jeg gjøre på fordi jeg fikk beskjed om det, ikke fordi jeg følte behov for det. Det siste jeg ville egentlig var å presse, fordi det gjorde så sykt vondt.

Sniker fra februar.
Førstemann kom som stjernekikker, og de forsøkte vakuum før det ble tatt haste ks. Med han satt alle riene i korsryggen/rumpa, og det var grusomt.
Med andremann nå kjente jeg også rier i ryggen, men på en helt annen måte, og jeg merka han flyttet seg nedover etterhvert. Med andre ord en helt annen opplevelse av riene med stjernekikker og ikke-stjernekikker. Lykke til!

Sniker fra februar.
Førstemann kom som stjernekikker, og de forsøkte vakuum før det ble tatt haste ks. Med han satt alle riene i korsryggen/rumpa, og det var grusomt.
Med andremann nå kjente jeg også rier i ryggen, men på en helt annen måte, og jeg merka han flyttet seg nedover etterhvert. Med andre ord en helt annen opplevelse av riene med stjernekikker og ikke-stjernekikker. Lykke til!

Åh, så glad jeg ble nå! Da er det håp med andre ord. [emoji28]

Jeg kjenner ikke pressriene mine heller jeg, så jeg må fortelles når jeg skal presse. Jeg synes ikke utdrivningen har vært vond i det hele tatt med mine to, bare jævlig slitsom/utmattende. Ingen stjernekikker eller noe her, så jeg kan ikke svare for det heller - med kniv opp i rumpa høres grusomt ut.

Det hadde eg. Epidural virket bare på en side. Følte kniver og presset var helt ubeskrivelig vondt. Ikke bra! Rompen var ikke bedøvet og det presset noe jevlig på halebenet. Usj..

Nå som fødselen nærmer seg kjenner jeg at jeg gruer meg mer og mer. Forrige fødsel endte med keisersnitt pga han var stjernekikker og han satt rett og slett fast. På 10 cm åpning fikk jeg beskjed om å presse. Det var da helvete brøt løs. De værste riene jeg noensinne har kjent. Det var som om noen stakk en kniv opp i rumpa!! og vred rundt på hver eneste rie. Jeg kjente ikke i rygg eller i halebein, kun i endetarmen. Føltes heller ikke som jeg skulle på do. Ingen rier i magen. Forsøkte presse i 1 time før det ble bestemt å ta pause og fortsette morgenen etter. Da gav det seg, epiduralen virket bra og jeg fikk hvile litt. Startet opp igjen morgenen etter. Ble satt på riefremmende drypp. Da kom helvetesriene kom tilbake. Føltes som om hodet til baby bare stod og stanget inn i endetarmen. Fra kl 8-13 hadde jeg disse riene før han tilslutt ble tatt med keisersnitt. Han lå for høyt oppe til tang eller vakuum.

Jeg gruer meg sånn til neste fødsel pga de riene. Håper på en måte at de skyldes kun at han var stjernekikker? Noen som har opplevd rier i endetarm før og som hadde en annen opplevelse på andre fødsel ved annet leie på baby? Jeg skal selvfølgelig snakke med jordmor om dette, men vil gjerne høre andres erfaringer først. Er ikke ute etter falsk trygghet hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil mye heller være forberedt på at det er sånn riene hos meg er uansett hvordan leie til baby er.
Off. Forferdelig følelse! Mye av det samme her. Håper på bedre erfaring denne gangen for deg!

Ganske fin tittel på denne tråden også, sett sammen med hikkende underliv så må vi jo være overlegne på særegne trådtitler! :hilarious:

En annen ting..jeg leste tittelen helt feil som i rumperier...fanterier tonefall....lol
Hadde ikke sett før meg dette innholdet:angelic:

Back
Topp