*BalleFlass*
Elsker forumet
ser ut som om jenta mi blir en rumpeaker.... er vertfall slik hun kommer seg rundt for tiden..... er det noen av deres barn som var det? og er det uheldig for senere utvikling? de "skal" jo liksom krype-..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *April*
Står en artikkel om det i F&B denne måneden. [:)] Er en del barn som blir rumpeakere fordi de har blitt satt opp for å sitte før de egentlig kan sitte, også ender det opp med at de hopper over krype/åle stadiet og rett til sitte stadiet.
ORIGINAL: Maryan84
Jenta mi var rumpeaker. Hun ålte seg en stund rundt på magen, før hun lærte å sette seg opp, og da begynte hun å dra seg rundt på rumpa istedenfor å legge seg ned igjen på magen[8D]
Kan ikke si att det har vært negativt på hennes utvikling, hun er en helt normal 4-åring motorisk[:)]
ORIGINAL: kråkebolle
Haha. Jeg trodde det sto rumpeKaker. Herregud. [8D] [:D]
Begynte jo å lure hva slags merkelige kaker det var snakk om. Ny kakesort til jul? [8D]
Men, nok tull, vet dessverre ikke om barn som er rumpeakere, min gjorde aldri det, så har ingen erfaring. [:)]
ORIGINAL: Bymusa
Jeg så en film om barns utvikling for et par år siden. Og der sa de at det betydde ingenting hvordan barna kom seg fremover, om de aket seg på rumpa ålte seg eller krøyp, var likegyldig. De ble like flinke å gå når den tiden kom, og det var ingen forskjell på utviklingen.
ORIGINAL: Anis
Jenta mi akte seg på rumpa til hun begynte å gå. Hun har alltid nektet å ligge på magen, så hun har ikke ålet seg heller.
Det negative er at hun ikke vet hvordan hun kommer seg fra sittende til stående..
ORIGINAL: *Vriompeis*
ORIGINAL: Anis
Jenta mi akte seg på rumpa til hun begynte å gå. Hun har alltid nektet å ligge på magen, så hun har ikke ålet seg heller.
Det negative er at hun ikke vet hvordan hun kommer seg fra sittende til stående..
Hva gjør hun for å komme seg opp da?