Vært her før
Elsker forumet
De burde forby tigging ved lov, kan ikke se at det kommer noe bra ut av det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De burde forby tigging ved lov, kan ikke se at det kommer noe bra ut av det.Frøken Hege skrev:
i Drammen har det kommet mange nå i år. helt forferdelig! noen av damene kommer tilogmed etter deg og rister på koppen sin. min nevø på 8år sa sist vi var i byen: NESTEGANG TAR JEG DE PENGENE HUN HAR I KOPPEN. han er vanligvis en høflig og rolig,snill gutt....tror han ble litt prega av meg, for jeg huffa meg sånn når de kom mot oss.linda80. skrev:
Er det lov å ringe politiet for at de skal fjerne dem, eller gjør de ikke det.?
FancyPants skrev:
i Drammen har det kommet mange nå i år. helt forferdelig! noen av damene kommer tilogmed etter deg og rister på koppen sin. min nevø på 8år sa sist vi var i byen: NESTEGANG TAR JEG DE PENGENE HUN HAR I KOPPEN. han er vanligvis en høflig og rolig,snill gutt....tror han ble litt prega av meg, for jeg huffa meg sånn når de kom mot oss.linda80. skrev:
Det er ikke ulovlig å tigge, så politiet gjør ikke noe med det, nei.
FrkOtilie skrev:
FancyPants skrev:
Hvordan er det med visuom og sånt da?
Kan de ikke bli kastet ut av landet på lik linje med asylsøkere og sånt ?
de er en alt for stor del av bybildet, kommunen sliter med dårlig økonomi, men finner penger til å bygge dem ei do- og dusjbrakke.... hva med å bruke dem til noe fornuftig istedenfor? Tiggerne altså...Dollface skrev:
gir de aldri penger..
Tåkesky skrev:
FrkOtilie skrev:
FancyPants skrev:
Hvordan er det med visuom og sånt da?
Kan de ikke bli kastet ut av landet på lik linje med asylsøkere og sånt ?
Romania er medlem av EØS, EØS borgere med gyldig id/pass har oppholdsrett i tre måneder og kan arbeide her.
Det ble jo en liten eksplosjon av disse tiggerne etter at Romania ble EØS medlem i 2007 og etter at de fikk alle EØS borger rettighetene i 2009.
Selv ser jeg lite til tiggere her jeg bor og jeg gir ikke. Synes det er ille at det faktiskt lønner seg å dra til Norge å tigge... Det sier jo litt om tilstandene i Romania. Men ønsker ikke støtte de med å gi, bidrar heller til at de får hjelp i hjemlandet sitt.
Jobben min er ved Sofienberg kirke hvor de har samlet seg. Det ser ikke ut der. Tidligere før hele gruppen kom, sto det som oftest parkert ca 6 biler der ved parkeringsplassen. Sofienbergparken kommer nok ikke til å se ut. Tenker bare æsj!Nnem skrev:
FancyPants skrev:
De burde forby tigging ved lov, kan ikke se at det kommer noe bra ut av det.Frøken Hege skrev:
Skal vi forby tigging bare fordi det er ubehagelig?
Ikke ofte jeg siterer (og sier meg enig i) Torbjørn Røe Isaksen, men dette er jeg enig i:
Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet. Lar du barna sove ute og setter dem til å jobbe fremfor å gå på skole, ja så skal barnevernet inn, og hvis du spaner eller raner så skal politiet sperre deg inne. Men er du narkoman og sitter med koppen i hånden i håp om å få noen tiere, ja så skal du få lov til det.
MieBie skrev:
FancyPants skrev:
Skal vi forby tigging bare fordi det er ubehagelig?
Ikke ofte jeg siterer (og sier meg enig i) Torbjørn Røe Isaksen, men dette er jeg enig i:
Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet. Lar du barna sove ute og setter dem til å jobbe fremfor å gå på skole, ja så skal barnevernet inn, og hvis du spaner eller raner så skal politiet sperre deg inne. Men er du narkoman og sitter med koppen i hånden i håp om å få noen tiere, ja så skal du få lov til det.
Dummeste sistatet jeg har lest tror jeg... går virkelig ikke an å sammeligne. Tiggere som kommer til Norge for å tigge er en ting, men disse rumenske folka gjør mye mer enn å tigge.. de forurenser, sprer smitte, ødelegger, stjeler, er impåslitne, skumle ja lista er lang!