Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
FancyPants skrev:
MieBie skrev:
FancyPants skrev:
De burde forby tigging ved lov, kan ikke se at det kommer noe bra ut av det.Frøken Hege skrev:
Skal vi forby tigging bare fordi det er ubehagelig?
Ikke ofte jeg siterer (og sier meg enig i) Torbjørn Røe Isaksen, men dette er jeg enig i:
Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet. Lar du barna sove ute og setter dem til å jobbe fremfor å gå på skole, ja så skal barnevernet inn, og hvis du spaner eller raner så skal politiet sperre deg inne. Men er du narkoman og sitter med koppen i hånden i håp om å få noen tiere, ja så skal du få lov til det.
Dummeste sistatet jeg har lest tror jeg... går virkelig ikke an å sammeligne. Tiggere som kommer til Norge for å tigge er en ting, men disse rumenske folka gjør mye mer enn å tigge.. de forurenser, sprer smitte, ødelegger, stjeler, er impåslitne, skumle ja lista er lang!
Hvilken del av dette var det du ikke forsto?
Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet.
Om det er EØS-borger som er forvirrende, så kan jeg si så mye som at rumenerne er EØS-borgere da.
----------------
Det er en bedre løsning enn å forby tigging generelt sett, det er vel det jeg vil fram til.
Nei, ingen her vi bor heldigvis.*Prinsessa skrev:
Var i oslo nå og der satt de strødd utover, de overfalt meg ikke akkurat, men noe pent er det ikke med slaskete folk som sitter strødd utover halve byen. Liker det vel egentlig ikke noe særlig.
Men de sier de tjener penger så da er det jo en del som gir dem penger.
Vil du ha dem bort får folk la vær å gi dem noe, da kommer de ikke hit.
De er ikke så kriminelle som folk skal ha det til heller, men noen er det jo. Uansett hvor snille de er vil jeg ikke ha de sittende i gata mi. De pisser og driter ned alt rundt om i oslo, så det er jo et problem for noen.