Rumenske tiggere

FancyPants skrev:

MieBie skrev:

FancyPants skrev:

Frøken Hege skrev:
De burde forby tigging ved lov, kan ikke se at det kommer noe bra ut av det.

Skal vi forby tigging bare fordi det er ubehagelig?

Ikke ofte jeg siterer (og sier meg enig i) Torbjørn Røe Isaksen, men dette er jeg enig i:

Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet. Lar du barna sove ute og setter dem til å jobbe fremfor å gå på skole, ja så skal barnevernet inn, og hvis du spaner eller raner så skal politiet sperre deg inne. Men er du narkoman og sitter med koppen i hånden i håp om å få noen tiere, ja så skal du få lov til det.

Dummeste sistatet jeg har lest tror jeg... går virkelig ikke an å sammeligne. Tiggere som kommer til Norge for å tigge er en ting, men disse rumenske folka gjør mye mer enn å tigge.. de forurenser, sprer smitte, ødelegger, stjeler, er impåslitne, skumle ja lista er lang! 

Hvilken del av dette var det du ikke forsto?
Hvis du er EØS-borger og ikke får jobb i Norge, men må tigge, ja så skal du ut av landet.

Om det er EØS-borger som er forvirrende, så kan jeg si så mye som at rumenerne er EØS-borgere da.

----------------
Det er en bedre løsning enn å forby tigging generelt sett, det er vel det jeg vil fram til.

Jeg forsto alt... men mener at det som er remset opp ikke kan sammenlignes med narkomane som sitter å tigger! Men samma det...

Ang de romenske tiggerene. Det er jo ikke pga tigginga de bør ut av landet, tigging er jo lovlig, men pga måten de oppfører seg på og forsøpler uansett hvor de er. De lager en dårlig stemning. Hadde de tatt inn på hotell og oppført seg bedre, tror jeg færre ville brydd seg om at de tigget her i Norge.

68 av 69 tiggere politiet sjekket opp hadde gjort straffbare forhold i Norge. Det er ikke greit at de kommer til vårt land for å tigge, drive med kriminalitet og forsøple nei. Send de hjem!!

*Prinsessa skrev:
Nei, ingen her vi bor heldigvis.
Var i oslo nå og der satt de strødd utover, de overfalt meg ikke akkurat, men noe pent er det ikke med slaskete folk som sitter strødd utover halve byen. Liker det vel egentlig ikke noe særlig.

Men de sier de tjener penger så da er det jo en del som gir dem penger.
Vil du ha dem bort får folk la vær å gi dem noe, da kommer de ikke hit.

De er ikke så kriminelle som folk skal ha det til heller, men noen er det jo. Uansett hvor snille de er vil jeg ikke ha de sittende i gata mi. De pisser og driter ned alt rundt om i oslo, så det er jo et problem for noen.

HÆ??? Hvor I all verden har du det fra? 90% av de som sitter der, har begått lovbrudd.. Og barna til disse tiggerne er de som stjeler lommeboka di/pc/el når du står på stasjonen. Snille er de ikke. Sinnsykt organiserte er de. Og nå har DE CAMPET i Sofienbergparken? LENGE LEVE NORSK STAT! Herregud, jeg blir tullerusk, og aksepterer ikke dette i det hele tatt!! Sorry kaldheten. Men kanskje de kan få seg en kostejobb el, tom narkisene klarer å selge et magasin og gjøre noe for seg.  

Nei, FYSJ!!! Stort problem, forspøler, forpester og skitner til bybildet. Men snille letterlige Norge tar imot.... 

Jeg blir så provosert, så provosert!!! Ikke nok med at det var "skummelt" nok for barna å leke i parken fra før, men nå kan søren meg ikke barna gå ut der engang!! ÆSJ!!! 

Jeg ser dem i Tromsø sentrum, men ikke ellers. Har aldri gitt tiggere penger. Jeg kjøper heller Virkelig (tilsvarer =Oslo).

Back
Topp