Rumenske tiggere

Nei, her er det ikke mange tiggere. Har sett en dame, that's it. Jeg gir dem ikke penger, men det hender jeg gir narkomane penger hvis de ber om det.

Har ikke sett noen her før.

Her i Stavanger er det MANGE!
Jeg gir ikke penger til dem.
Så en dokumentar om dem på NRK i vinter, hvor de intervjuet barna deres hjemme i Romania om hva de skulle gjøre når de ble store.
Jo, de skulle reise til utlandet og tigge.....Forferdelig.
Jeg foretrekker å gi penger til organisasjoner som kan hjelpe til selvhjelp. Jeg ser ikke på å gi disse omreisende tiggerne penger som hjelp til selvhjelp....
Vi skulle gitt dem hver sin geit og ku der de bor, så de kan ha noe å leve av....
Rett og slett U-hjelp.

Det mener nå jeg :)

Hekla85 skrev:
Her i Stavanger er det MANGE!
Jeg gir ikke penger til dem.
Så en dokumentar om dem på NRK i vinter, hvor de intervjuet barna deres hjemme i Romania om hva de skulle gjøre når de ble store.
Jo, de skulle reise til utlandet og tigge.....Forferdelig.
Jeg foretrekker å gi penger til organisasjoner som kan hjelpe til selvhjelp. Jeg ser ikke på å gi disse omreisende tiggerne penger som hjelp til selvhjelp....
Vi skulle gitt dem hver sin geit og ku der de bor, så de kan ha noe å leve av....
Rett og slett U-hjelp.

Det mener nå jeg :)

Enig! Å gi dem en tikroning i koppen hjelper de ikke det spøtt.

Jo her er det tiggere. jeg plages av at de sitter der og tigger. Og sitter med helt nymotens mobiltelefoner ! I phone og slik. HAr sett de kaste mat de fikk av noen som ga de mat. Så de får ikke ei krone av meg!!!

rumeske vet jeg ikke om de er de jeg ser, men gir ikke penger til tiggere. Niesen min på 10 bare ristet på hodet i helgen.. " for hun var fattig. Sitter jo der i Bergans klær!!!!"

Jeg gir penger til de som sitter og spiller eller har annen underholdning. Jeg synes det kan gi litt liv i gatene og synes det er koselig. Om de kun sitter der og tigger pleier jeg å gå fordi. 

Nei, her på bygda er det ingen tiggere nei, men jeg var i Oslo for litt siden og der syntes jeg det var litt vel mange tiggere (som jeg ikke aner hvor kommer fra, men de satt nå der med en kopp og et skilt).

Jeg gir ikke penger til tiggere nei, jeg gir heller til organisasjoner.

Har ikke så mye problemer med de som tigger som jeg har med de som stjeler lommebøker og telefoner - altfor mange i familien og vennekretsen er blitt utsatt for dem i de siste.

Bor på landet, så her er det ikke mange tiggere. Men gir aldri til tiggere, jeg mener at det er å støtte opp under den type aktivitet og det vil jeg ikke. Der i mot, så kjøper jeg bladet " Oslo" når jeg er i byen. De gjør i allfall en innsats for kronene

~JollyPop~ skrev:
rumeske vet jeg ikke om de er de jeg ser, men gir ikke penger til tiggere. Niesen min på 10 bare ristet på hodet i helgen.. " for hun var fattig. Sitter jo der i Bergans klær!!!!"

Jeg tipper at om du er en flittig fretex shopper, så finner du sikkert Bergans klær der og til en liten slump kroner...

de er en alt for stor del av bybildet, kommunen sliter med dårlig økonomi, men finner penger til å bygge dem ei do- og dusjbrakke.... hva med å bruke dem til noe fornuftig istedenfor? Tiggerne altså...
gir de aldri penger..

i Drammen har det kommet mange nå i år. helt forferdelig! noen av damene kommer tilogmed etter deg og rister på koppen sin. min nevø på 8år sa sist vi var i byen: NESTEGANG TAR JEG DE PENGENE HUN HAR I KOPPEN. han er vanligvis en høflig og rolig,snill gutt....tror han ble litt prega av meg, for jeg huffa meg sånn når de kom mot oss.

Er det lov å ringe politiet for at de skal fjerne dem, eller gjør de ikke det.?

linda80. skrev:
i Drammen har det kommet mange nå i år. helt forferdelig! noen av damene kommer tilogmed etter deg og rister på koppen sin. min nevø på 8år sa sist vi var i byen: NESTEGANG TAR JEG DE PENGENE HUN HAR I KOPPEN. han er vanligvis en høflig og rolig,snill gutt....tror han ble litt prega av meg, for jeg huffa meg sånn når de kom mot oss.

Er det lov å ringe politiet for at de skal fjerne dem, eller gjør de ikke det.?

Helt enig, det er alfor mange av de her i Drammen nå. Stod og ventet på bussen på torget og tre stk kom bort til meg og ristet med koppen sin og ei kom bort for å prøve å selge meg Folk er folk, dette på max 10 min.

Eldste går og viser meg alle som sitter gatelangs, "se mamma, han er sulten og han er sulten" osv...  Er jammen ikke mange meterene mellom dem...

Gir de aldri penger. Selv om lokalavisa har den ene "Stakkars meg"-artikklene etter den andre....

Vi bor heldigvis på landet så vi plages ikke i det daglige av tiggere, hverken norske eller rumenske.
Det hender seg det kommer folk og skal selge ting på døra, men da sier jeg nei. Om de ikke tar nei for et nei så setter jeg bikkja mellom meg og personen. Da stikker de heldigvis.

Det plager ikke meg at det sitter noen med koppene sine og tigger. Det må jeg tåle å se, og så får jeg selv avgjøre om jeg ønsker å gi noe til de eller ikke. Stort sett gir jeg ikke til tiggere, men på en regnværsdag kan det falle meg inn å gi de en tørr avis å sitte på og en kopp kaffe. De er mennesker de også. 

De er ved hver parkeringsautomat og på flere gatehjørner. Jeg gir ikke de penger. Flere av de er frekke og uhyggelige, og tar ikke et nei for et nei.  
Jeg gir narkomane penger innimellom, dersom jeg har kontanter. De fleste er så høflige, og vet ikke hvordan de skal få takket deg nok for en skarve tier. Ellers kjøper jeg =Fredrikstad og støtter andre organisasjoner. 

Back
Topp