Rullebeskyttelse til stellebord

Gyda

Andre møte med forumet
Lillegutt begynner å bli såpass sprelsk at vi har lyst til å sette opp beskyttelse på stellebordet slik at han ikke ruller utenfor. Dette burde jo være en vanlig problemstilling skulle man tro, men jeg klarer ikke å finne noen standard løsning i nettbutikkene. Er det noen som har idéer/erfaringer?
 
Jeg hadde tenkt å skru på en hvitmalt planke, men har ikke kommet så langt[emoji6]
Kommer vel an på hva slags stellebord man har, vet ikke om en universalløsning.
 
Syns ikke det virker som det er så vanlig å sette opp slike beskyttelser, skjønner ikke hvorfor ikke det skulle være standard? Er jo et kjent problem etter hvert som de blir mer mobile :p Her må vi hvertfall snart få opp en slags beskyttelse bak hodet hans også, for han er mester på å spenne bort håndkledet, og da setter han bena i matta og skyver seg bak.. Ene dagen hadde han plutselig nesten hele hodet utfor kanten :/ Han spenner seg hele tiden bakover mens vi holder på, så jeg må flere ganger flytte ham ned igjen.. :p
 
Syns ikke det virker som det er så vanlig å sette opp slike beskyttelser, skjønner ikke hvorfor ikke det skulle være standard? Er jo et kjent problem etter hvert som de blir mer mobile [emoji14] Her må vi hvertfall snart få opp en slags beskyttelse bak hodet hans også, for han er mester på å spenne bort håndkledet, og da setter han bena i matta og skyver seg bak.. Ene dagen hadde han plutselig nesten hele hodet utfor kanten :/ Han spenner seg hele tiden bakover mens vi holder på, så jeg må flere ganger flytte ham ned igjen.. :p
Samme gjør S, men jeg steller han sånn at han sparker i meg, så ender opp med å skalle i veggen bare :p Aldri klart å stelle sidelengs.

Må legge til at han skaller ikke hardt, og han kjører hodet inn i både bleier og klær før han en sjelden gang treffer veggen veldig svakt :)
 
Last edited:
Her har vi med de andre etterhvert gått over til å stelle på gulvet - hun er ganske sprelsk her og om dagen, men det går helt fint, må passe mer på hodet da hun tar spark bakover og der har vi flisvegg.
 
Takk for svar :) Morsomt å høre.

Den stellematten ser jo genial ut! Synd vi ikke kjente til den tidligere da vi kjøpte matte. Blir nok litt hjemmesnekring her også etterhvert...

Her er han veldig glad i å legge seg på siden for deretter å vri hodet bakover. Deretter kommer bena etter framover mot kanten av stellebordet og han må fanges. Hadde han hatt nok plass, hadde han nok blitt liggende å spinne i sirkel rundt sitt eget hode... :p
 
Den stellematta så jo smart ut da:)

Her har vi tatt bort stelle bordet og steller på gulvet heller, tar ingen sjangser :) Hører jo så mange skrekk historier å vi synes det er den tryggeste måten nå fremover:)
 
Her har vi med de andre etterhvert gått over til å stelle på gulvet - hun er ganske sprelsk her og om dagen, men det går helt fint, må passe mer på hodet da hun tar spark bakover og der har vi flisvegg.

Er det ikke vondt for ryggen å stelle på gulvet? Vi har stelleplass på vaskemaskina og frøkna "hopper" liksom bakover, er millimeter fra å stange hodet i flisene på veggen her også. Jeg tenker å kjøpe en skumgummibit og trekke den om, og så sette den opp bak hodet hennes :)
 
Den va lur! [emoji1] hvordan fungerer den nå når har begynt å snu seg?
Han har faktisk ikke prøvd å snu seg på den enda. Han er så opptatt av tærene sine på stellebordet :p men den er veldig bra. Beskytter bak hodet når han sparker seg oppover og beskytter magen min når han sparker med bena ;)
 
Han har faktisk ikke prøvd å snu seg på den enda. Han er så opptatt av tærene sine på stellebordet :p men den er veldig bra. Beskytter bak hodet når han sparker seg oppover og beskytter magen min når han sparker med bena ;)

Ja det trur jeg! [emoji847] vore kanskje noe å satse på OM det blir en tredjemann en gang.... [emoji57]
 
Back
Topp