Rulle

Monique33

Gift med forumet
Har babyene deres begynt å rulle rundt av seg selv? Og når skjedde det, var det fra rygg til mage eller fra mage til rygg?

Mini var to mnd og en dag da han begynte å rulle fra rygg til mage, og ca tre mnd da han rullet andre veien, men har hørt han er litt tidlig ute på akkurat det der. I firemånedersalderen hadde han en eller to uker da han ikke rullet i det hele tatt, bortsett fra at han snur seg over på magen når han skal sove :/

Mini rullet fra rygg til mage for 2u siden. Var et par dager hvor det nesten var det eneste han gjorde, men siden da har ikke gjort det så lurer på om han har glemt det;) rullet frA mage til rygg rundt 3mnd men der var nok mer uhell enn bevisst.

Rullet ubevisst rundt i 2 mnd alderen, fra mage til rygg. Nå rulles det bevisst fra mage til rygg. 4 1/2 mnd.

Samme som over! Rullet ubevisst fra mage til rygg ved ca 2 mnd(tror hodet ble for tungt å holde:)) og rullet fra rygg til mage ett par ganger når han var 3,5 mnd. Så gikk det litt tid før han gjorde det igjen.. Og her sist uke begynte han plutselig å rulle igjen og nå ruller han hele tiden fra rygg til mage:) han er 5 mnd nå!

Her var det noen små som var tidlig ute, ja! Her går det i mer normalt tempo ;) Har rullet ubevisst begge veier siden hun var et par måneder, vel. Men har ikke begynt å rulle bevisst ennå! Fem måneder til tirsdag :)

Her er han litt over fem måneder og ikke i nærheten av å rulle hverken den ene eller den andre veien :P

Her rullet han fra rygg til mage da han var 4mnd og 10 dager. Fra den dagen har han ikke villet ligge noe på rygg :p Lite interessert i å snu seg andre veien, så det skjer vel ikke med det første :p

Her ruller han begge veier, først fra rygg til mage 3,5 mnd og nå mage til rygg 5 mnd. Han åler seg framover når han ligger på magen, og er også oppe på alle fire og gynger. Mangler bare at han skal lære seg å flytte henda og beina etter hverandre. Det hender han klarer et, men faller på andre steget :p

Mi har bare rullet over fra mage til rygg et par ganger, sliter litt mer andre veien, kommer liksom bare helvveis :P

Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var 4,5 mnd. Nå er hun 5,5 mnd, og jeg lurer på om hun begynner å få taket på mage til rygg også. Klarer det som oftest, men av og til kommer hånden i veien fremdeles. Hun har falt fra mage til rygg av og til hele tiden, men det har ikke vært med vilje før.

Mi har bare rullet over fra mage til rygg et par ganger, sliter litt mer andre veien, kommer liksom bare helvveis :p
Jenta mi kom også bare halvveis fra rygg til mage, sånn holdt hun på lenge. Så brukte jeg en hel dag på å hjelpe henne helt rundt hver gang hun prøvde. På slutten av dagen klarte hun det selv:) Har gjort det samme fra mage til rygg, men det har hatt lenger tid. Men nå klarer hun det selv, så nå ruller hun bortover gulvet til hun bokstavelig talt møter veggen:p

Her ruller han begge veier, først fra rygg til mage 3,5 mnd og nå mage til rygg 5 mnd. Han åler seg framover når han ligger på magen, og er også oppe på alle fire og gynger. Mangler bare at han skal lære seg å flytte henda og beina etter hverandre. Det hender han klarer et, men faller på andre steget :p

Hehe, samme her :) Han står på fire store deler av dagen, og virker nå å skjønne mer og mer at det er det som må til for å komme seg frem. Går mye på trynet foreløpig, for skjønner jo ikke hvordan hendene skal brukes :) Noen ganger finner jeg han flere meter framfor der jeg la han, så en teknikk har han jo :p

Hehe, samme her :) Han står på fire store deler av dagen, og virker nå å skjønne mer og mer at det er det som må til for å komme seg frem. Går mye på trynet foreløpig, for skjønner jo ikke hvordan hendene skal brukes :) Noen ganger finner jeg han flere meter framfor der jeg la han, så en teknikk har han jo :p
Ja, teknikken er det tydeligvis ingenting feil med når dem kommer seg avgårde :p det er artig å se hvor raskt de lærer seg ting når de først begynner å skjønne litt :p

Snakk om sola... I dag 5 måneder og 2dager rullet hun rundt selv fra rygg til mage :) Men kom seg ikke tilbake igjen selv, men hver gang e la henne på ryggen igjen så tok det ikke lang tid før hun var over på magen igjen <3

Lille frøken rullet fra mage til rygg 17. des. ved at hun lente seg over, og startet fra rygg til mage 7.jan.(Da sluttet hun å rulle fra mage til rygg..) Nå ligger hun sjelden på ryggen lenger, skal over på magen med en gang. Også når bleia skal byttes :rolleyes: -er en kamp - også SÅ sinna når jeg holder henne igjen. Ruller seg over på magen på natta også, men klarer ikke snu seg tilbake så lett..så da blir det å klage så mamma kommer og snur.. :P

Rullet fra rygg til mage en god stund nå (fra hun ble fire mnd) , men ikke andre veien. Det har kun skjedd to ganger ubevisst.

Back
Topp