Rulle rundt

MzMillie

Forelsket i forumet
Har en gutt som er veldig sterk i nakke og rygg. Veldig aktiv med armer og bein. I dag rullet han for første gang fra rygg til mage, og tilbake igjen. Han er bare 2,5 mnd. Googlet og fant ut at det vanligvis skjer i 5-6 mnd alder. Nesten som jeg lurer på om det er noe feil siden det skjer så tidlig... Flere som ruller? Eller har hørt om noen som ruller så tidlig?

Det skjedde flere ganger, så det var ikke bare tilfeldig heller.
 
Storesøster var også veldig tidlig ute med det meste :) Lillebror er mer bedagelig :p
 
Han her er 13 uker og det er flere uker siden han rullet første gang ;)
 
Gutten vår er 11 uker å har rullet seg rundt på magen to ganger ;o Men det er sjeldent at han gjør det helt bevist enda, plages litt med å få hendene over :)
 
Min lille lar vente på seg ❤ Men hun er prematur og henger etter motorisk. Hun er snart 4,5 måned, og tar alt med ro :) Nettopp begynt å løfte seg litt opp så er fremgang. Skulle ikke vært her før 27.03, men kom 16.02 ❤ Holder hodet sitt fint da :) Men ser frem til at hun ruller litt hun også. Ingen antydning enda.
 
Så bra det er flere! Da er det jo ikke så uvanlig som jeg trodde :)

I dag rullet han flere runder etter hverandre. Virker som han gjør det bevisst og har god kontroll.
 
Min lille lar vente på seg ❤ Men hun er prematur og henger etter motorisk. Hun er snart 4,5 måned, og tar alt med ro :) Nettopp begynt å løfte seg litt opp så er fremgang. Skulle ikke vært her før 27.03, men kom 16.02 ❤ Holder hodet sitt fint da :) Men ser frem til at hun ruller litt hun også. Ingen antydning enda.

Det kommer nok. Det er jo vanlig først rundt 5-6 mnd, og hun har en måned forsinkelse i tillegg, så hun har jo god tid på seg ;)
 
Det kommer nok. Det er jo vanlig først rundt 5-6 mnd, og hun har en måned forsinkelse i tillegg, så hun har jo god tid på seg ;)
Det kommer :) Men vi er selvsagt spente. Hun har 6 uker ekstra å gå på motorisk, så i teorien er hun i underkant av 3 måneder. Hun var dysmatur i tillegg, slik at hun er og liten for alderen. Men vi kan ikke legge skjul på at vi er spente på fremgangen i det motoriske :)
 
Mini her er 4 mnd og har rullet fra rygg til mage en stund bevisst allerede! Ikke noe stas å ligge på ryggen! Men den største frustrasjonen hennes er at hun ikke kommer fremover :p
 
Mini her er 4 mnd og har rullet fra rygg til mage en stund bevisst allerede! Ikke noe stas å ligge på ryggen! Men den største frustrasjonen hennes er at hun ikke kommer fremover :p

Mini her har begynt å dra beina under seg og sparke fra. Ser ut som en åme :p Kommer seg sakte, men sikkert fremover. Synes det er vel tidlig. Skjønner ikke hvorfor han skal ha sånn hastverk. Er jo siste babyen her, så han trenger ikke bli så fort stor for min del ;)
 
Min har det ikke travelt i hele tatt og er lite interessert i å prøve å rulle en gang, men mor har like lite travelt som sønnen, så det går helt fint. Siste babyen, så skulle nesten ønske det vara kjempelenge :p Han kommer seg fremover på en eller annen måte da. Ser ikke at det går fremover, men plutselig ligger han 20-30 cm lengre frem enn hvor vi la han. Hehe
 
Back
Topp