Rulle i søvn

Z-40425543

Flørter med forumet
Hei
Har ei liten jente på 5 måender som jeg samsover med.
Hun har rullet siden 3 måender, men nå ser jeg at hun pleier å rulle i søvnen fra rygg til magen.

Da lurer jeg på om skal jeg la henne sove i den stillingen?
Er det ikke farlig?
Jeg blir så angstfull så pleier å rulle henne tilbake til rygg, men hun vil fortsatt tilbake til mage og pleier da å våkne fra søvnen fordi jeg prøver å få henne tilbake til rygg

Når de kan rulle til mage og tilbake igjen selv er det OK at de sover på magen. Se: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/legg-barnet-til-a-sove-pa-ryggen/

selv lot jeg min ligge på magen for jeg så at han i søvne snudde seg både til siden og tilbake til rygg, selv om han ikke rullet til rygg mens han var våken.
Men datteren min klarer ikke å rulle tilbake selv til rygg.
Akkurat nå kan hun bare rulle fra rygg til mage.
Er det fortsatt greit at hun ligger på magen da?

I den perioden min slet med å rulle tilbake igjen, sa hun bare godt ifra hvis hun ville tilbake igjen eller satt fast i sprinklene, så da kunne vi komme eller våkne for å hjelpe henne :p Hun har alltid vært sterk i nakken da, og før hun rullet blitt sterk i armene også, så jeg visste jo hun ikke kom til å havne med ansiktet i madrassen. Jeg sjekker gjerne flere ganger når hun ligger på magen da, bare for at jeg skal få roen :smiley-ashamed004
På dagen kan jo du hjelpe henne å øve på å rulle tilbake igjen.

Jeg ville ha forhørt meg med helsestasjonen. Jeg mener at når de selv snur seg i søvne så skal de være sterke nok i nakken til å løfte hode vekk om de ikke får puste, men best å bare dobbeltsjekke. Hvis det er sånn at hun ruller mot deg fordi hun ligger så nærme så ville jeg ha rullet henne tilbake, men er det helt av seg selv og ikke på grunn av helning så ville jeg tro at det var ok.

Så lenge hun kan legge hodet til siden og slik ikke få nesen ned i madrassen skal det gå helt fint

Back
Topp