Ruinert hår:(

Sansa

Flørter med forumet
Graviditeten har fullstendig ødelagt håret mitt! Må klippe meg etter helga, og ikke lite heller:( Håret er blitt helt sprøtt i tuppene og oppover et godt stykke -det er som stålull, og så får jeg svære knuter, jeg som aldri har sånt!
 
Ikke for å være kjip, men du kan grue deg til etter fødselen... Da mister man masse hår! Jeg mistet når sønnen min var mellom 2 og 5 måneder. Det var hår overalt, jeg holdt på å klikke. Tenker mellom 1/4 og 1/3 er borte... Sønnen min er bare 15 måneder så håret mitt har ikke rukket å vokse ut igjen. Det vokser veldig seint, og jeg har ganske langt hår, til midt på ryggen eller nesten til livet. Så hvis det blir like ille neste gang må jeg klippe det av;( Da blir det for tynt...
 
En venninne av meg sa at en under selve graviditeten mister lite hår pga hormonene, men etterpå mister en alt en ellers ville ha mistet i løpet av mange måneder. Tror kanskje det varierer fra person til person, da. Jeg mister nok mindre hår enn normalt nå, men samtidig er det helt tydelig at håret ikke får den næringen det trenger. Hm, men greit å være forberedt på at det ikke blir noe bedre! :( Men får bare leve med det -det er verdt det!
 
Sist fikk jeg sååå fint hår. Skikkelig tjukt og glansfullt. Så tre mnd etter fødselen falt alt av :( Hadde DE vikene. Herregud jeg skjemtes!!
Men det rakk å vokse ut igjen før jeg ble gravid på nytt.

Denne gangen er jeg ikke like heldig. Håret er tjukt og uregjerlig. Nesten som stålull her også :'(
Men jeg skal prøve å bytte shampo, så kanskje det blir bedre..
 
Jeg mister mye! hår nå..og var hos frisøren for to uker siden og hun hadde hatt akkurat samme problem.
Hun anbefalte B-vitaminer som de solgte der og som hun selv hadde prøv og det endte med at jeg kjøpte de....når jeg nå vasker håret og børster det etterpå...så mister jeg nesten ikke noe!!! i det hele tatt :) :) :) Og har bare brukt de pillene i litt over en uke og kjempeforandring.

Vil virkelig anbefale de på det sterkeste! Jeg er ihvertfall kjempefornøyd etter bare så kort tid.

Vitamin Booster
Produsenten er: BioForm (bioform.no) 
produktnr: 2341
45 vegetabilske kapsler.
http://www.bioform.no/index.php/problem-losning/hudpleie-hartap-negler/vitamin-booster.html
 
Her er det bare ... ekkelt, rart hår. :P
Jeg mista faktisk ikke så mye hår etter forrige fødsel - jeg røyta litt ekstra, men det var ikke ille..(Men fikk litt angst da mamma fortalte om hvordan håret hennes ble og noen ikke kjente henne igjen pga det) Så krysser fingrene for deg, hehe :-) B-vitaminer er kjempebra for håret, så du kan jo prøve det. :-D
 
Skabb hår og skabb negler. Hvilken gravidsglød?? :P

Når jeg klippet meg i slutten av april hadde akkurat ammehåret tatt igjen resten av håret mitt, og da var jeg 3 uker på vei:P Men men. Det vokser heldigvis ut igjen og det er verdt det (men hadde ikke skadet om mennene måtte ta noe av driten;) )
 


Pucca skrev:
Ikke for å være kjip, men du kan grue deg til etter fødselen... Da mister man masse hår! Jeg mistet når sønnen min var mellom 2 og 5 måneder. Det var hår overalt, jeg holdt på å klikke. Tenker mellom 1/4 og 1/3 er borte... Sønnen min er bare 15 måneder så håret mitt har ikke rukket å vokse ut igjen. Det vokser veldig seint, og jeg har ganske langt hår, til midt på ryggen eller nesten til livet. Så hvis det blir like ille neste gang må jeg klippe det av;( Da blir det for tynt...

 Litt unødvendig å formulere seg så bastant syns jeg. Er absolutt ikke alle dette skjer med :) Kanskje hun mister det meste under graviditeten heller og at det ikke blir så gale etter fødselen. Mine venninner har hvertfall veldig forskjellige opplevelser med dette, så det er ikke noe som rammer absolutt ALLE...
 
Det er ikke alle som mister masse hår etter fødselen da!. Det kan skje men det varierer fra kvinne til kvinne. Grunnen til mer hårtap etter fødsel er jo fordi en faktisk mister mindre hår enn normalt når man går gravid, men etter fødselen vil en derfor miste litt mer. 
Men npen merker ikke så mye forskjell men noen kan miste veldig mye hår. 
Tror det er viktig å få i seg variert mat, b-vitaminer, omega-3 og ellers kanskje gi håret litt ekstra behandling nå og etter fødsel. Ta seg en tur til frisøren, gi det hårkur f.eks mot sprøhet osv. Mange kan oppleve at håret forandrer seg å blir sprøere, tynnere, glattere eller tjukkere under graviditeten. Frisøren har kanskje noen gode råd for akkurat ditt hår også. 
 
håret mitt har aldri vært så fint som det er nå. har blitt mye tykkere. har alltid hatt tynt stritt hår!
 
Forrige gang fikk jeg tykkere og mer hår under graviditeten, og mistet litt etterpå men hadde fortsatt tykkere hår :). Denne ganger mister jeg mye hår, men det vokser jo ut igjen :)
 
Et lite tips til alle. Jeg begynte å miste mye hår under siste graviditet, begynte å bruke Kerastase sin shampo, forebyggende mot håravfall, funket kjempefint, mistet ikke noe hår etter det. Begynte å bruke den shampoen med en gang æ fant ut at æ va gravid den her gangen og håret er kjempefint, litt mer tørt en vanlig, men bruker hårkur en gang i uka så klarer å holde det i sjakk.
 


Skittles skrev:


Pucca skrev:
Ikke for å være kjip, men du kan grue deg til etter fødselen... Da mister man masse hår! Jeg mistet når sønnen min var mellom 2 og 5 måneder. Det var hår overalt, jeg holdt på å klikke. Tenker mellom 1/4 og 1/3 er borte... Sønnen min er bare 15 måneder så håret mitt har ikke rukket å vokse ut igjen. Det vokser veldig seint, og jeg har ganske langt hår, til midt på ryggen eller nesten til livet. Så hvis det blir like ille neste gang må jeg klippe det av;( Da blir det for tynt...

 Litt unødvendig å formulere seg så bastant syns jeg. Er absolutt ikke alle dette skjer med :) Kanskje hun mister det meste under graviditeten heller og at det ikke blir så gale etter fødselen. Mine venninner har hvertfall veldig forskjellige opplevelser med dette, så det er ikke noe som rammer absolutt ALLE...

Hehe..... de aller fleste mister veldig lite hår når de er gravide og mister MASSE MASSE en stund etter fødsel. Har vært gjennom det selv, og forventer at det blir samme dritet denne gang. Greit å forberede folk tenker jeg 
 
Føles faktisk veldig bra å ha klippet håret i dag -selv om det ble endel kortere, så ble det også tykkere når jeg fikk vekk de pistrete tuppene, og jeg er fornøyd:) Håper jeg fikk tatt nok, får se over de neste dagene. Men må sikkert uansett ta en ny runde en stund etter graviditeten, men forhåpentligvis holder det for nå. Skal kjøpe B-vitaminer i morgen!
 
Back
Topp