RUGETIDEN...Hva gjør dere?

mysill

Betatt av forumet
Hva gjør dere for å få tankene på andre ting enn det egget som dere ruger på i rugeperioden?
 
 
vi var midt oppi flytting vi så hadde nok å styre med pluss at vi skulle på cruise til kiel, så tiden vår gikk ganske fort, men så testet vi neg også da, så vi går igang med fryseforsøk
 
Prøver å gjøre det jeg gjør til vanlig.... men det ligger i tankene uansett... så det er vanskelig!
 
Jeg gjør hyggelige avtaler med venner, kino, kafé, turer. Og så har jeg kjøpt meg tre - fire bøker jeg vet er veldig spennende som bare ligger og venter på meg. Dessuten prøver jeg å være ekstra effektiv på jobb siden det er veldig lett å skli ut hvis tankene får fri flyt der.
 
I tillegg har jeg bedt samboeren min om å ta litt initiativ og være mer til stede enn vanlig slik at jeg ikke blir helt pasifisert. Det var nemlig det som skjedde ved det første forsøket og jeg sier bare "aldri mer!". Det var pyton! Men det går jo ikke an å slippe det helt ut av tankene. Særlig den siste uken før testing syns jeg det er vanskelig å fokusere på andre ting.
 
Masse lykke til med ruging og ikke minst testing! [:)]
 
Klarte stortsett ikke å lavære [;)]
Prøvde å finne på noe, se på tv, møte venninner m.m klarte å "glemme" i perioder, men stortsett hadde jeg tankene på forsøket og ønske om spire og så barn.
 
Det hjalp å være på jobb, da måtte jeg tenke på annet [:D]
 
Jeg gjør akkurat det jeg har lyst til. Koser meg. Spesielt nå siste gang siden jeg var sykemeldt, da hadde jeg kun meg selv og mannen og tenke på. Vi gikk lange koselige turer, var å tok masasje, koset meg hjemme med ansiktsmasker og en god bok. Og i tillegg hadde jeg noen koselige turer på cafe og shopping med venninnene mine.
Tror det er viktig å ha tid til å ta vare på hverandre den perioden, for det er en tøff tid.
Merker fra de andre rugeperiodene da jeg har vært på jobb med fullt stress, at var IKKE bra for meg.
 
Back
Topp