Rugedag 2 og veldig vondt i magen??

Ønskebarn2016

Flørter med forumet
Dette er min første IVF. Så aner ikke hvordan ting skal være. Hadde veldig vondt i eggstokkene/livmoren etter uttak på fredag og på lørdag. Blei litt bedre på søndag, og egentlig helt ok i går. Hadde da innsett av et flott 8 delt egg. I dag når jeg våknet var det ok ikke gå gale og gikk på jobb, (jobber i barnehage) i løpet av dagen har jeg fått tilbake den ømheten og smertene i livmoren/eggstokkene (vet egentlig ikke helt sikkert hvor, men rundt der) Smertene går over til korsryggen. Har det nå så ubehagelig at jeg må ta smertestillende. Hva er normalt og hva er ikke normalt.
Trur ikke dette kan være overstimulering siden jeg bare fikk ut3 egg. Men gikk på maks dose (450ie puregon) i 6 dager. før EL sprøyten. Siden jeg ikke responderte på medisinene slik jeg skulle.
Men bør jeg være bekymret eller er dette helt normalt. Blir det slik som dette kommer jeg til å ha problemer på jobben i morgen

Man kan være rimelig stiv og støl i magen og underlivet etter innsett. Jeg har også pleid å være veldig oppblåst, og ha vondt på grunn av det. Nå sist så hadde jeg vondt fordi jeg var bittelitt overstimulert - og det var vondt! Jeg har pleid å være sykmeldt i rugeperiodene, har hatt behov for det.
Snakk med klinikken om du er utrygg.

Man kan være rimelig stiv og støl i magen og underlivet etter innsett. Jeg har også pleid å være veldig oppblåst, og ha vondt på grunn av det. Nå sist så hadde jeg vondt fordi jeg var bittelitt overstimulert - og det var vondt! Jeg har pleid å være sykmeldt i rugeperiodene, har hatt behov for det.
Snakk med klinikken om du er utrygg.
Snakket med legen og han var ikke så keen på å sykemelde meg.

ja vet, men var SM sist uke og mandag (innsett i går) sjefen dreper meg om jeg tar egenmelingsdager
Jeg har også en sånn sjef :( En sånn som ikke forstår.

Men ærlig talt, er du syk så er du syk. Og det er deg og frøet du må tenke på nå vennen.

Håper du får en ordning på det

Det er helt vanlig å få litt vondt i magen etter uttak og innsett. Normalt er det ikke noe farlig da. Luft og reaksjon på medisin og stimulering.
Synd ikke fastlegen skjønner situasjonen. Hvordan skal det gå i et evt svangerskap?

Snakket med legen og han var ikke så keen på å sykemelde meg.

Jeg ville faktisk byttet fastlege. Du er i en meget spesiell og sårbar situasjon. Det er mye ressurser i sving i denne situasjonen, så legen burde være lydhør for pasientens behov. Det virker som legen ikke har særlig kunnskaper om assistert befruktnings-prosessen. Håper det ordner seg til det beste for deg.

Joda han skjønner det, men har en konflikt på jobb. Så han vil ikke gi meg SM uten å ha en skikkelig grunn. Var SM uken som jeg hadde uttak og sjefen har sent til nav om at jeg ikke var syk og dermed så holder hun igjen lønnen. SÅ han mente at en så lenge måtte jeg stå litt i det. Men blir det for tøft kommer jeg til å tigge om SM.
Går på helsa løs å forsvare at man er syk. Detter

Snakket med legen i går, og han sa at jeg hadde ikke så mye å frykte. Han skulle støtte meg. Om jeg blir gravid nå kommer jeg til å be om mest mulig SM. Må høre med fagforeningen og høre med dem hvordan vi skal gjøre ting. Skal ringe på mandag. Har en der som er på saken min.
Legen hjalp meg med SM uken før uttak, fikk SM pga bivirkninger etter stimulering med hormoner og IVF. Hodepine og migrene. Vi må være veldig forsiktig siden sjefen har koblet inn nav. Og nekter å gi meg sykepenger. Blir trekt 7 dager på neste lønn. Noe som vi kjenner veldig på nå etter å ha vært ute med 13000 kr til medisiner.

Har sjefen din rett på å gjøre det? Vet sjefen din hvorfor du var sykemeldt? Du var jo syk, og da kan vel ikke sjefen si noe annet?

Vil jo tro at NAV forstår hvorfor du var sykemeldt når du går gjennom hormonbehandling og prøverør med masse bivirkninger.

Uansett har sjefen din ingen rett på å vite hvorfor du er sykemeldt.

Godt å høre legen støtter deg uansett da! :) Husk at det er deg og prøverør som er viktig nå. Ikke jobben og sjefen.

Snakket med legen i går, og han sa at jeg hadde ikke så mye å frykte. Han skulle støtte meg. Om jeg blir gravid nå kommer jeg til å be om mest mulig SM. Må høre med fagforeningen og høre med dem hvordan vi skal gjøre ting. Skal ringe på mandag. Har en der som er på saken min.
Legen hjalp meg med SM uken før uttak, fikk SM pga bivirkninger etter stimulering med hormoner og IVF. Hodepine og migrene. Vi må være veldig forsiktig siden sjefen har koblet inn nav. Og nekter å gi meg sykepenger. Blir trekt 7 dager på neste lønn. Noe som vi kjenner veldig på nå etter å ha vært ute med 13000 kr til medisiner.
Hæ?!? Hva i alle dager er det for en sjef du har?!?! Her ville jeg kontaktet noen høyere opp. De kan ikke holde igjen lønn. Faen for en forbanna drittsekk!!! Bad Karma's a Bitch. Håper vedkommende får smake litt på sin karma. Sånne mennesker provoserer meg noe voldsomt!

Joda han skjønner det, men har en konflikt på jobb. Så han vil ikke gi meg SM uten å ha en skikkelig grunn. Var SM uken som jeg hadde uttak og sjefen har sent til nav om at jeg ikke var syk og dermed så holder hun igjen lønnen. SÅ han mente at en så lenge måtte jeg stå litt i det. Men blir det for tøft kommer jeg til å tigge om SM.
Går på helsa løs å forsvare at man er syk. Detter

Så bra at han skjønner dette, forstår dere er i en vanskelig situasjon med sjefen... Noe som virkelig er helt uhørt! Sjefen har ingenting med hvorfor du er sykmeldt, og sykmelding er sykmelding!!! Makan! Enda godt fagforeningen er på saken. Håper dette løser seg, at du får SM ved behov og at du får lønnen din snart. Huff.., kjenner på at jeg burde gått i 1. Mai-toget - det er jammen meg ikke alt som er en selvfølge, selv i 2015..

Back
Topp