Rubella

LykkeSpire1

Betatt av forumet
Vi har planlagt oppstart av forsøk nå i helgen men fikk beskjed i dag om at prøvene mine for Rubella er i gråsonen og at de vil ta ny prøve for kontroll. Nå er jeg redd forsøket blir utsatt, men skal ringe i morgen tidlig å få svar på dette.
Noen som har vært borti problemstillingen?

De vil nok ikke avbryte forsøket for det, men ser for meg at de vil be deg ta vaksinen

Snakket med klinikken nå og siden jeg har tatt to vaksiner trenger jeg ikke å ta fler. Det er nok bare kroppen min som er litt dårligere beskyttet enn andre, men det skulle ikke være noe problem. Da fortsetter vi på planen:)

Mener ha hørt før om noen som måtte ta vaksine før de fikk nytt forsøk og da er det noen måneder pålagt pause før man får nytt forsøk.

Man skal ikke ta ny vaksine dersom man har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram ( de som er født etter 1983 har fått 2 doser av denne MMR vaksinen) man er beskyttet. Snakket senest i dag med jordmor om dette og har snakket med FHI om dette også

Jeg tok ny i fjor pga påvist lite antistoffer. Fikk beskjed om at det var anbefalt jeg:dead: jaja, godt beskyttet hvertfall:hilarious:

Back
Topp