Rubella vaksine

RedBushTea

Glad i forumet!
Jeg har fått beskjed at jeg har ikke Rebekka antistoffer. Hvis jeg velger å få vaksinasjon, må jeg vente 3 måneder før neste forsøk. :-( Vet ikke hva skal jeg gjøre. Har noen erfaring med dette?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg kjenner svært lite til Rubella dessverre. Siden jeg er et "liste" menneske, ville jeg satt opp for og imot å ta vaksinen. Utrolig vanskelig valg det der. Håper du finner ut av det, og uansett så er det det riktige valget:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde uten tvil tatt vaksinen og tatt disse tre månedene pause fra forsøk. Å eventuelt skulle pådra seg rubellainfeksjon som gravid er slett ingen spøk (selv om det er få infeksjoner nå i dag er likevel muligheten der for at du KAN bli smittet og det kan få alvorlige konsekvenser for et foster) og den sjansen ville jeg ikke tatt. Mye bedre å gardere seg så godt man kan, selv om det innebærer en pause. Se på det som en mulighet til å bygge deg skikkelig opp mot nytt forsøk, når det igjen er mulig.

Jeg hadde uten tvil tatt vaksinen og tatt disse tre månedene pause fra forsøk. Å eventuelt skulle pådra seg rubellainfeksjon som gravid er slett ingen spøk (selv om det er få infeksjoner nå i dag er likevel muligheten der for at du KAN bli smittet og det kan få alvorlige konsekvenser for et foster) og den sjansen ville jeg ikke tatt. Mye bedre å gardere seg så godt man kan, selv om det innebærer en pause. Se på det som en mulighet til å bygge deg skikkelig opp mot nytt forsøk, når det igjen er mulig.
Ja, jeg tror jeg må nesten gjøre det. Nettopp lest at det var røde hunder ( rubella) utbrudd i Polen for et års siden tror jeg. Det blir utrolig trist å bli gravid og miste på grunn rubella.

Ja, jeg tror jeg må nesten gjøre det. Nettopp lest at det var røde hunder ( rubella) utbrudd i Polen for et års siden tror jeg. Det blir utrolig trist å bli gravid og miste på grunn rubella.

Det synes jeg i såfall du gjør lurt i. Forstår veldig godt at det er trist å måtte utsette nytt forsøk, men samtidig ville det vært alldeles forferdelig om noe skulle skjedd deg som gravid. Lykke til uansett hva du velger!

Jeg fikk ikke starte opp med forsøk før jeg tok vaksinen jeg. I det lange løp er det nok best og ta den ;)

♡Maren 03.04.07 Henriette 12.01.14♡
☆taster fra telefon☆

Back
Topp