RS-virus...?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Hat ei lita på litt over 1 uke. Hun hoster, nyser og spyr men har ikke feber. Kan det være RS? (Og ja, skal ringe sykehuset i morgen) [;)]

Mistenker du RS så hadde jeg ringt i kveld jeg da.

Og ja, det kan være rs, men det kan og være en forkjølelse.

Hvordan er pusten, er hun veldig tett pga slim, almentilstanden?

Nei, mistenker du rs på ei så lita frøken, så ringer du og sjekker opp i det snarest.

God bedring![:)]

Allmentillstanden er jo grei nok. Hun spiser som en helt, og virker ikke sånn kjempetett. Syns bare det er litt merkelig med oppkast. (Eller enorme mengder gulp?)
Har jo ei på snart 4 år å, men hun gulpa aldri så mye iallefall. Lillejenta spiser, så går det en liten stund, så kommer det opp i store mengder. Har skifta klær 3 ganger nå... Både hun og jeg. For ikke å snakke om hvordan sofan min ser ut! [:)]

Høres VELDIG normalt ut.. [:D] Han her har gulpa ut hele meg 3 ganger idag... og det har han jevnt gjort siden han ploppa ut...

allmenntilstanden er vel svekket ved RS? Men ring å forhør deg om du er i tvil.. du som er sammen med babyen og ser den [:D]

Det som er "farlig" ved RS virus er jo at bronkiene er så små fra før på små babyer, at når dei hovnar opp blir babyen fort veldig tett og får vanskelig for å puste.
Viss ho ikkje er tett i brystet så trur eg ikkje eg hadde vore så veldig bekymra. Men, det er greit å følge med på om ho strevar med utpusten. Du ser om ho brukar hjelpemusklar, i halsgropa og ved ribbeina spesielt.
Har ein liten tass med RS her no eg faktisk. Han er på bedringens veg, men var kjempetett i brystet, stygg hoste, feber og oppkast, pluss stoooore mengda snørr.
God bedring uansett, og viss du er usikker så ringer du. Heller ein gang for mykje, enn ein gang .....osv

Det er som de skriver her, at hvis hun har litt tungt for å puste, ville jeg ringt legevakt/barsel med en gang. Og også hvis hun er slappere enn vanlig.
Minsten fikk RS-virus da han var 6-7 uker gammel, og han var merkbart dårlig. Det pep og surklet veldig i brystet hans, og han våknet kun for å spise litt, resten av døgnet sov han.
Han kastet opp en del, men det var hans måte å få opp slimet på siden han var så liten. Han var også ganske tett i nesa. Jeg kan ikke huske om han hadde feber akkurat på det sykehusoppholdet (han var innlagt flere ganger pga luftveisplager), men jeg tror vi stadig tok tempen for å sjekke.

God bedring til den lille, håper det går fort over. [:)] Og ring legen hvis du er usikker (som du skrev), det er bedre å ringe og prate med de enn og gå og lure.

Snakka med barnelegen nå, og det er nok ikke RS, bare en vanlig forkjølelse. Men det høres helt jævlig ut når hun hoster... For en kul start på livet. Hun må jo tro at det er helt vanlig å hoste hele tiden [;)] Ingenting å gjøre når de er så små, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet (og mange gulpekluter[:)]).
Takk for komentarer jenter, dere er flotte.

Jeg hadde ei med RS virus.(og brinkitt i tillegg til astma) hun var nesten grå. hadde 50innpust i minuttet,spiste ikke, hosta og HØY feber!

Back
Topp