RS-virus

*englefjes*

Forumet er livet
Dere som har barn som har/har hatt RS-virus.
Hvor lenge var barnet sykt?

Er mane tilfeller på Desember 2010 nå, både milde og veldig alvorlige.
Men jeg kan svare for meg selv her. Lille her hadde RS for noen uker siden. Ble lagt på isolat i 8 dager, og fikk 2 ukers karantene hjemme. Så vi regner 3 ukers sykdom.

Takk for tips [:)]

Låg 21 dager på isolat, totalt 5 uker på sykehus..... Alvorlig grad, låg på intensiven i 11 dager

Var på sykehuset i 7 dager. 3 på intensiv... Ble sykt fort dårlig, men heldigvis fort frisk oxo.. Ble forespeilet myyyye lengre liggetid av legene. De var overrasket over hvor fort frisk han ble...

Mini her var på sykehus i 12 timer og syk litt over en uke.

ORIGINAL: mammagutt

Mini her var på sykehus i 12 timer og syk litt over en uke.

Det var oppmuntrende ord [:)] Fikk reise hjem etter en natts observasjon vi også, så håper hun kommer seg fort. Er utrolig ekkelt når så små babyer er syke.

Min var på sykehus i 1 døgn og syk i 14 dager..

ORIGINAL: AnneEmilie

Jobber på barneavdeling, og har maaaaaasse barn med RS. Varierer veldig hvor lenge de er syke og trenger inhalasjoner, noen ligger lenge på C-pap og med oksygen, samler slim og plugger seg. andre får dra hjem etter obervasjon en kort tid. Men er jo en skikkelig virusinfeksjon når de er så små, så kan henge godt i!
Hvordan er pusten da?

Hun er veldig tett i nesen, men det virker ikke som hun har så mye slim lengre ned i luftveiene. Hun trengte ikke inhalasjoner i løpet av de timene vi var innlagt i alle fall. Men nå synes jeg hun hoster litt styggere, så tror jeg tar kontakt med sykehuset igjen. Bare sånn i tilfelle.

Back
Topp