RS-virus vaksine

Vårvesleskatt

Glad i forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
Jordmor fortalte igår at FHI i november hadde anbefalt alle gravide å ta RS-virus vaksine mellom uke 24 og 36. Hun sa helst uke 30, fordi min kropp skal rekke å lage antistoffer, som babyen skal få.
Hun sa også at hun regner med den kommer i vaksinasjonsprogrammet for gravide, men at det nok skal på høring osv.

Er det noen som har bestemt seg for å ta RS-virus vaksinen?

Jeg var hos jordmor sist uke og spørre om jeg burde ta den. Hun sa nei, at det var ikke nødvendig. :confused005 Jeg har ikke fått med meg fhi sin anbefaling, da må jeg spørre på nytt neste gang jeg skal der.

Jordmor fortalte igår at FHI i november hadde anbefalt alle gravide å ta RS-virus vaksine mellom uke 24 og 36. Hun sa helst uke 30, fordi min kropp skal rekke å lage antistoffer, som babyen skal få.
Hun sa også at hun regner med den kommer i vaksinasjonsprogrammet for gravide, men at det nok skal på høring osv.

Er det noen som har bestemt seg for å ta RS-virus vaksinen?
Definitely! Barn i barnehage å høsten kommer fort. Så jeg tørr ikke annet. Hadde noen i vennekrets som var ei uke på intensiven med sin lille I fjor.. August baby..

Definitely! Barn i barnehage å høsten kommer fort. Så jeg tørr ikke annet. Hadde noen i vennekrets som var ei uke på intensiven med sin lille I fjor.. August baby..
Jeg forstår det slik at vaksinen gir beskyttelse i minst 6 mnd etter fødsel, kanskje lenger. I så fall er det jo innenfor sesong.

Ja, de små som blir syke blir virkelig alvorlig syke. Det må være helt forferdelig å oppleve som forelder.

Back
Topp