• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

RS-virus vaksine

Vårvesleskatt

Glad i forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
Jordmor fortalte igår at FHI i november hadde anbefalt alle gravide å ta RS-virus vaksine mellom uke 24 og 36. Hun sa helst uke 30, fordi min kropp skal rekke å lage antistoffer, som babyen skal få.
Hun sa også at hun regner med den kommer i vaksinasjonsprogrammet for gravide, men at det nok skal på høring osv.

Er det noen som har bestemt seg for å ta RS-virus vaksinen?

Jeg var hos jordmor sist uke og spørre om jeg burde ta den. Hun sa nei, at det var ikke nødvendig. :confused005 Jeg har ikke fått med meg fhi sin anbefaling, da må jeg spørre på nytt neste gang jeg skal der.

Jeg skal ta den selv om vi er litt utenfor sesong. Rs kan være alvorlig for de små, så en ekstra betryggelse er bra.

Jordmor fortalte igår at FHI i november hadde anbefalt alle gravide å ta RS-virus vaksine mellom uke 24 og 36. Hun sa helst uke 30, fordi min kropp skal rekke å lage antistoffer, som babyen skal få.
Hun sa også at hun regner med den kommer i vaksinasjonsprogrammet for gravide, men at det nok skal på høring osv.

Er det noen som har bestemt seg for å ta RS-virus vaksinen?
Definitely! Barn i barnehage å høsten kommer fort. Så jeg tørr ikke annet. Hadde noen i vennekrets som var ei uke på intensiven med sin lille I fjor.. August baby..

Back
Topp