rotfylling av ei tann

Babyx7

Forumet er livet
Er det vondt; og hva gjør egentlig tannlegen når han rotfyller tanna? Var visst ikke godt nok å bare borre slik som vanlig [:)]

Jo jeg vet! Ikke lenge siden jeg rotfylte to tenner. Jeg er kjemperedd for å gå til tannlegen og jeg har faktisk trukket en tann for noen år siden, fordi jeg ikke turde å rotfylle. Og det angrer jeg på nå!
Er tannlegen din flink å bedøve (noe min er), så skal det ikke gjøre vondt. Jeg kjente i alle fall ingenting. Men det tar langt tid, så jeg hadde med meg mp3 spiller og sovnet faktisk i stolen...[8|]

ORIGINAL: chris77

Jo jeg vet! Ikke lenge siden jeg rotfylte to tenner. Jeg er kjemperedd for å gå til tannlegen og jeg har faktisk trukket en tann for noen år siden, fordi jeg ikke turde å rotfylle. Og det angrer jeg på nå!
Er tannlegen din flink å bedøve (noe min er), så skal det ikke gjøre vondt. Jeg kjente i alle fall ingenting. Men det tar langt tid, så jeg hadde med meg mp3 spiller og sovnet faktisk i stolen...[8|]

Grudde meg veldig, men jeg kjente faktisk ingenting.

ORIGINAL: Mor Godhjerta

Grøss...

Hvor lang tid er det snakk om da???

Jeg er nemlig skikkelig redd for å gape lenge, og skal snart rotfylle ei tann jeg også... [&:]

Jeg brukte ikke så lang tid jeg på de jeg har rotfyllt, har vel tatt 3 tenner nå.
men min tannlege skrudde først opp litt lange skruer for å drepe nervene, disse blir ikke oppi der da hehe.. så la han inn noe guffe og lukket det igjen. Så måtte jeg komme tilbake 2-3 ganger og lufte tanna før han rotfylte ordentlig og satt inn plombe.
Ikke vondt i heletatt!!!

ORIGINAL: mamma`n_til_thea

hva farge er det på rotfyllinga?

Farge`?`? hva mener du?

ORIGINAL: *T@r@nit@s øyesten*

wææææææææææ, dette gjør at eg blir helt kvalm, er LIVREDD for å dra til tannlegen, sambo har gjort dette med ihverfall 1 tann nå, og han har også tannlegeskrekk, men han sa det ikke gjorde det minste vondt, men han følte de skulle rive ut hele gebisset, haha

bare tull, river da ikke ut gebisset.. men når de renser kanalene opp til nervene så kan det henne det nykker litt, men ikke vondt eller ubehagelig!

ORIGINAL: DBL

Farge`?`? hva mener du?

altså er det samme farge som tanna eller er det sånn sølvfarget?

Vet ikke hva de gjør, men jeg synes det gjorde sinnsykt vondt[&:][:o]. Men nå har jeg tannlege skrekk til tusen og er veldig pysete når det gjelder akkurat det.

ORIGINAL: DBL

Farge`?`? hva mener du?

altså er det samme farge som tanna eller er det sånn sølvfarget?

Det er jo en vanlig fylling, så kommer jo helt ann på hva din tannlege pleier å bruke...

jeg gikk med en enorm tannlegeskrekk etter at tannlegen jeg hadde på skolen rotfylte en tann uten bedøvelse.. dette resulterte i at jeg gikk med tannverk i 4 år... gråt meg i søvn enkelte netter fordi jeg hadde så vondt i en tann (etter den ekle opplevelsen hos tannlegen fristet det lite å gå tilbake) så tilslutt mannet jeg meg opp til å gå til tannlegen etter at ddette tannverket nesten ødela eksamen min...[&:]

og da traff jeg en helt herlig tannlege.....hun bedøvet godt.. og jeg kjente ingenting!!!!! så nå er faktisk den vesret skrekken for tannlege over!! og jeg gruer meg ikke lengre... hun rotfylte en tann og måtte borre i ett hull.. men det gikk kjempe fint!! [:D]

ORIGINAL: **martine**

eg har hatt sinnsykt tannlegeskrekk i mangen år! hadde ikkje vert på over 9 år! men så måtte eg til slutt..eg går til oslo private tannlegevakt. OG EG ER KVITT REDSELEN! HO ER SUPERFLINK! EG HAR AKKURAT ROTFYLT, OG DET VAR IKKJE VONDT I HEILE TATT!!![:)]
Ho renset rotkanalene, og masse greier, fyller med sement, og legger på ei toppfylling[:)]
LYKKE TIL[:)]

hvor mye måtte du betale for det?

Back
Topp