Rotavirusvaksinen

Ibett

Flørter med forumet
Hei! Noen som har tatt vaksinen og merket bivirkninger ? :) her er ho 8 uker og fikk den for to dager siden. Har siden da vært en helt annen enn den vi er vant til. Urolig og griner mye hele dagen, klarer ikke sovne godt og gråter bare i bilstol/vogn. Hun er normalt en veldig "enkel" baby som godtar det meste. Mye luft også virker det som.

Jeg fikk beskjed om at luft i magen og evt løs avføring kunne oppstå. Har ikke merket noe her, men han gulpet en del etter at vi hadde gått fra helsestasjonen, så jeg lurer på hvor mye som evt kom opp...

Han hadde ganske vondt i magen noen dager ja:( er ei uke siden han fikk vaksinen nå og han er endelig sitt normale jeg igjen:) kunne visst ta opptil åtte dager før bivirkningene gikk over for de som reagerte.

Masse gulp, luft i magen og bæsj på han her.Fikk for 2 dager siden.

Nesten godt å høre at flere har reagert! Føler alle jeg har snakket med ikke har merket noe.. for håpe det gir seg snart. Masse gulp her også, forresten. Spesielt i går, da virker hun nesten kvalm. Smattet og stakk ut tunga hele dagen.

De to første dagene var jævelig. Nesten konstant hyling pga magevondt. Så ble han gradvis bedre. Fremdeles ikke bæsj hver dag (1 uke siden nå)

Vi merket ingenting, men hs sa at om vi skulle merke noe så er det somregel magevondt de får :)

Merker her at mini er mer urolig. Gråter mye mer. Men usikker på hva som skyldes vaksine og hva som skyldes magevondt pga melkeproteinallergi.

Tok den i går og ho har vært urolig. Tenkte det var pga alt stress med dåp søndagen, men er vel kanskje vaksinen.
Går vel over dette også fort håper jeg

Hs sa vanlig med mage vondt og kvalme. Men så et annet sted feber er også vanlig.
Min fikk i dag, har allerede mage problemer. Hun gråter en del, smerter i magen og vil ikke ha pupp eller sove.

Så rart at så mange opplever at de reagerer og når man leser om det på nett står det under 1% opplever magevondt pga luft. HS sa til meg at nesten ingen reagerer. Skal gi tilbakemelding til HS om dette. Her styrer ho fortsatt, er blitt noe bedre, men sover fortsatt utrolig dårlig og har mye luft. 3 dager siden nå.

Tok den i går, og har *bank i bordet* ikke merket noe til bivirkninger. Ikke annet enn at han jobbet litt mer med magen i dag tidlig før han bæsjet. Han er generelt sett mer urolig om dagen pga utviklingssprang, så om det hadde vært urolighet pga vaksinen så hadde jeg ikke klart å skille den fra den andre uroligheten.

Lurer på om det kan ta flere dager før man merker noe? Mini bæsjer vanligvis ca annenhver dag. I dag har vi skiftet 4 bæsjebleier, og det har gått over til å bli ganske rennende og mer grønnlig enn før. Han fikk vaksinen på tirsdag, det er jo 4 dager siden.

Lurer på om det kan ta flere dager før man merker noe? Mini bæsjer vanligvis ca annenhver dag. I dag har vi skiftet 4 bæsjebleier, og det har gått over til å bli ganske rennende og mer grønnlig enn før. Han fikk vaksinen på tirsdag, det er jo 4 dager siden.
Sånn var det her også. Spurte hs om det og hun sa det var pga vaksina :-)

Er nok pågrunn av vaksinen [emoji846]

Back
Topp