Rotavirusvaksine

De barna som er vaksinert får gjerne et mye mildere sykdomsforløp om de blir smittet av andre magevirus.

gjør de? Da lærte jeg noe nytt. Godt mine er vaksinert da. Vaksinerer forresten barna ikke kun for deres egen del, men også for å beskytte de som av ulike årsaker ikke kan ta vaksiner. Mitt barn skal ikke være skyld i at et annet barn blir alvorlig syk av «vaksine sykdommer»

Hei. Min datter er nå snart 9 uker. Hun er en sterk og livlig baby som sjeldent gråter (uten grunn)
Vi tok rotavirus vaksinen nå for 3 dager siden. Første dagen sov hun så og si hele dagen, hun sovnet også når hun fikk vaksinen. I går var det umulig å trøste henne. Hun gråter når hun blir matet, og gråter uansett hva jeg gjør. I dag er hun verre. Hun spiser dårlig, gråter utrøstelig og er slapp og slørete i blikket. Jeg har snakket med helsesøster som sier at vaksinen hun fikk ikke pleier å gi bivirkninger. Så jeg spør her. Noen som har opplevd det samme? Blir hun ikke bedre iløpet av kvelden drar jeg på legevakten. For hun er ikke lik seg selv.

Ja, har dessverre opplevd noe veldig likt. Sovnet noen minutter etter vaksinen og ble veldig dårlig. Han virket direkte syk i over en uke og hadde også en gang blod i avføringen så vi dro på legevakten med han. Hadde en baby som knapt hadde grått før vaksinen, som etter vaksinen gråt utrøstelig og ofte og ikke klarte å få avføringen ut. Han presset og gråt hysterisk mange ganger om dagen uten at noe kom ut og dette varte fram til få uker før det var tid for neste vaksine. Vi lot han under tvil få andre dose og det gikk mye bedre. Han var ikke dårlig mer enn i noen dager da.

God bedring til din lille!

Hvordan går det med dere? ❤️
Vi dro på legevakten, da utelukket de sykdom og ba oss dra hjem men komme tilbake hvis lille fikk feber. Hun sov dårlig den natten men i går og i dag har hun endelig blitt seg selv igjen. Tror hun fikk en reaksjon av vaksinen (magevondt) som gjorde at hun ikke fikk spist ordentlig og gråt mye som resulterte i at hun ble slapp. Nå er alt bra <3 men veldig glad jeg dro på legevakten da de fikk roet mamma hjertet mitt

Vi dro på legevakten, da utelukket de sykdom og ba oss dra hjem men komme tilbake hvis lille fikk feber. Hun sov dårlig den natten men i går og i dag har hun endelig blitt seg selv igjen. Tror hun fikk en reaksjon av vaksinen (magevondt) som gjorde at hun ikke fikk spist ordentlig og gråt mye som resulterte i at hun ble slapp. Nå er alt bra <3 men veldig glad jeg dro på legevakten da de fikk roet mamma hjertet mitt
Så bra at alt er fint med den lille :) bedre å reise til legevakt enn å være bekymret

Godt å høre det gikk over ☺️ Å bedre ta en tur ekstra for å sjekke, særlig med disse små ❤️

Back
Topp