Rotavirusvaksine

trollungen2015

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Har barna deres fått rotavirusvaksinen? Noen reaksjoner/bivirkninger? Hvor lenge varte det?

Jenta vår fikk vaksinen i dag, og nå i kveld har hun skreket mye og gulpet/spydd et par ganger... Gulper normalt sett veldig lite, og pleier å være fornøyd etter å ha spist, men ikke i dag!

Det er vel vanlig bivirkning det?
Mini har foreløpig ikke fått noen bivirkning heldigvis. Håper det holder seg sånn :)

Vi skal ta vaksinen på onsdag neste uke, spent på eventuelle bivirkninger!

Frøkna skal ta vaksinen i dag, krysser fingrene for at hun ikke får noen langvarig reaksjon. Skal ha min første hele barnefrie dag på lørdag, er forlover for min søster så da blir det utdrikningslag :D

Det er vel vanlig bivirkning det?
Mini har foreløpig ikke fått noen bivirkning heldigvis. Håper det holder seg sånn :)

Nei, det er ikke vanlig med oppkast. Ikke i følge infobrosjyren vi fikk i alle fall.

Virker litt bedre i dag, men hun har grått mye i søvne i natt. Tydelig vondt i magen (som er forholdsvis vanlig etter den vaksinen)...

Nei, det er ikke vanlig med oppkast. Ikke i følge infobrosjyren vi fikk i alle fall.

Virker litt bedre i dag, men hun har grått mye i søvne i natt. Tydelig vondt i magen (som er forholdsvis vanlig etter den vaksinen)...
Ok, trodde gulping var det, har hørt om flere som har fått mer gulp i noen dager etter. Men bra hun er litt bedre, da går det bare en vei :-)

Hun har fått den nå, litt vondt i magen, men kan ikke vite sikkert om det er pga vaksinen eller forstoppelse.. Syns det hørtes skummelt ut med sammenvokst tarm, vet ikke om jeg hadde tatt den hadde jeg tenkt over det :\ er få som får det da...

Hun har fått den nå, litt vondt i magen, men kan ikke vite sikkert om det er pga vaksinen eller forstoppelse.. Syns det hørtes skummelt ut med sammenvokst tarm, vet ikke om jeg hadde tatt den hadde jeg tenkt over det :\ er få som får det da...

Jeg hadde tarminvaginasjon da jeg var baby, så jeg er veldig på vakt for symptomer på det hos jenta mi. Ikke at det er arvelig eller noe, men jeg holdt på å dø fordi ingen hadde informert min mor om denne sykdommen.

Ringte legevakten i går kveld og fikk beskjed om å sjekke for blod i oppkast/avføring. Ikke noe tegn til det, og i dag er hun frisk og fin igjen. Men jeg ringer heller en gang for mye enn en gang for lite... :)

Ingen reaksjon enda, tok den for 8 timer siden. Så ut som hun likte smaken på vaksina for hun smatta den i seg :p

Hehe samme med mini :p
Og i dag har jeg enn så lenge en super happy baby som, etter to dager uten bæsjebleie, hsr servert mamman sin to stappfulle med 4 timers mellomrom :D

Og i dag har jeg enn så lenge en super happy baby som, etter to dager uten bæsjebleie, hsr servert mamman sin to stappfulle med 4 timers mellomrom :D
Det er sånn det skal være :D

Back
Topp