Rotavirusvaksine = bivirkninger

Silkehår

Blir kjent med forumet
Hei!
lille tok rotavirus vaksinen for en og en halv uke siden. Og sliter fortsatt med bivirkninger som luft i magen og grønn avføring. Helsesøster sa ingenting om bivirkninger når vi tok vaksinen.

Har dere merket noe på deres små? Spesielt det med grønn avføring.
Noen som vet hvor lenge disse bivirkningene kan vare?
 
Hei!
lille tok rotavirus vaksinen for en og en halv uke siden. Og sliter fortsatt med bivirkninger som luft i magen og grønn avføring. Helsesøster sa ingenting om bivirkninger når vi tok vaksinen.

Har dere merket noe på deres små? Spesielt det med grønn avføring.
Noen som vet hvor lenge disse bivirkningene kan vare?
Det er vanlig med sånne bivirkninger etter vaksinen ja, men jeg er litt usikker på hvor lenge det er vanlig at det varer. Jeg hadde tatt en telefon til HS i morgen☺️
 
Vår lille fikk veldig vondt i magen etter rotavaksinen. Det var helt vanvittig i en ukes tid. Ingen hadde sagt noe om bivirkninger på helsestasjonen, men da jeg ringte fordi jeg var seriøst bekymret, sa HS «åjaaaa det kan nok være den vaksinen. Det varer stort sett en ukes tid»...
husker ikke hvordan avføringen var, for alt har gått i ett her i huset med umoden tarm og/eller kumelkproteinallergi, så det er vanskelig å skille en plage fra en annen. - men den vaksinen husker jeg fremdeles godt som et ekstra «gir» i smertehelvete vår lille gutt har måttet jobbe med.
Alt i alt tenker jeg at hvis det har gått mye mer enn en uke, så hadde jeg tatt med den lille til fastlegen dersom du er bekymret. Hen kan henvise til barnelege dersom du ønsker/insisterer på det. Det gjorde vår. Fikk raskt time der. Håper det går bedre med ungen din nå da.
 
Her hadde Mabel grønn avføring i rett over ei uke. Trodde først det var pga spinat som jeg hadde spist.
 
Back
Topp