Rotaviruset

Boblefrua

Forumet er livet
Du som har hatt barn med dette, lyst til å fortelle kort sykdomsløpet?
Har googlet, men tenkte å høre om det ligner.
Vi tror minsten har fått det ( skal kontakte legen i morgen) , da han ikke blir frisk. Kastet opp igjen nå nettopp og har hatt diaré altfor lenge nå:/

Datteren til en venninne hadde det. Det startet med kraftig diaré, før det etter noen dager ble oppkast i tillegg. Hun havnet på sykehuset for dehydrering en dag etter at oppkastet startet, og lå vel der i ca en uke. Fikk dra hjem på perm en gang men måtte tilbake fordi hun ble dårlig igjen.
God bedring til mini, håper det ikke varer så lenge :/

Min hadde diaré og oppkast i 8 dager. Innlagt på sykehus pga dehydrering.

De to minste er vaksinert.

Min gutt var 8 måneder. kastet opp og fikk høy feber i 11-12 tiden en fredag. Fikk også diaré utover dagen og kastet opp etter måltid. Gikk slik hele helgen. Søndag kl18 reiste vi på legevakten, men de mente han virket kvikk nok og at vi bare måtte tvinge i han mat og drikke, lite men ofte.
Han kastet opp 3 (!!!) Ganger fra parkeringsplassen og inn i huset da vi kom hjem.
Mandag morgen fikk vi ikke vekt han skikkelig. Han gløttet på øynene og sovnet igjen hele tiden. Kjørte rett til fastlegen og ble sendt videre til barneavdelingen med en gang. Ble innlagt til torsdag. Da ble han plutselig mye bedre. Han lå med intravenøst hele tiden. Torsdag morgen skulle han få innlagt sonde om han ikke raskt ble bedre. Men plutselig stoppet diarébleiene opp så han slapp heldigvis sonde. Utpå ettermiddagen fikk vi endelig reise hjem.

Både mannen og storesøster lå hjemme med oppkast og diaré. Men storesøster var 4 år og ble heldigvis ikke like dårlige.

Takk for svar:) Det er vel egentlig ikke sesong for det, men syns det minner veldig.

Her slapp vi unna sykehuset for hun ble bra igjen etter 2 dager, men hun kastet opp 13 ganger og hadde diaré bleier 8 ganger på 24 timer :/ heldigvis ble hun ikke dehydrert og kviknet til på dag 3 :) dag 2 var det mindre. 4 oppkast og 2 diaré bleier

Heldigvis får man tilbud om vaksine nå :D Selv om den ikke gir 100 % beskyttelse, så forebygger den veldig bra!

Du som har hatt barn med dette, lyst til å fortelle kort sykdomsløpet?
Har googlet, men tenkte å høre om det ligner.
Vi tror minsten har fått det ( skal kontakte legen i morgen) , da han ikke blir frisk. Kastet opp igjen nå nettopp og har hatt diaré altfor lenge nå:/

Er han vaksinert? Anbefaler deg ikke å Google. Sjekk heller NHI.no om du vil ha god info om helse ;)

Er han vaksinert? Anbefaler deg ikke å Google. Sjekk heller NHI.no om du vil ha god info om helse ;)
Jeg sjekket NHI.no. Ville bare se ellers om mange ble innlagt :)
Han ble dessverre født tre mndr før vaksinen ble i vaksineprogrammet.
Men har vært på barneavd i dag, han hadde viruset. Han hadde intet mindre enn 12 bleier i natt:yuck:
Han var ikke nok dehydrert til innleggelse, men skulle komme tilbake om det ikke ble bedre innen tirsdag.

Men har vært på barneavd i dag, han hadde viruset. Han hadde intet mindre enn 12 bleier i natt:yuck:
Han var ikke nok dehydrert til innleggelse, men skulle komme tilbake om det ikke ble bedre innen tirsdag.
Ha lav terskel til å kontakte dem om han blir verre, barn blir fort veldig syke spesielt når det gjelder dehydrering. God bedring til han. Ekkelt virus

Stakkar liten! Jeg satt med spiseskje å ga eplemost med farris hvert tredje minutt. Vi slapp unna innleggelse med ett nødskrik :o
God bedring og ikke nøl med å ta kontakt, de blir utrolig for dehydrerte :(

Ha lav terskel til å kontakte dem om han blir verre, barn blir fort veldig syke spesielt når det gjelder dehydrering. God bedring til han. Ekkelt virus
Takk :) har lav terskel nå som han har vært dårlig så lenge. Men håper veldig det snur nå:)

Stakkar liten! Jeg satt med spiseskje å ga eplemost med farris hvert tredje minutt. Vi slapp unna innleggelse med ett nødskrik :eek:
God bedring og ikke nøl med å ta kontakt, de blir utrolig for dehydrerte :(
Takk! Æsj for ett virus. Eplemost og farris her også:)

Takk! Æsj for ett virus. Eplemost og farris her også:)
Fikk beskjed av legen på legevakta at man kunne gi bittelitt salt. Det var ikke rotaviruset her tror jeg. Men kraftig diaré og mye oppkast. Han var vel 7 mnd. Takknemlig for puppen da ja. Eneste han ville ha.

Minsten her hadde det, tilbrakte et døgn på sykehuset grunnet dehydrering, da hadde han kastet opp og hatt diaré i litt over en uke.. Vi ble anbefalt å prøve lollipop på sykehuset slik at han fikk i seg noe væske (over tid) :)

God bedring :-) Kjedelig at han ble født før vaksinen.. Rota er en vanlig årsak til omgangssyke, de fleste klarer seg hjemme, men siden det er mange som får den (forhåpentligvis blir det færre), så betyr det jo at det likevel er en del barn som blir innlagt. Ta kontakt med lege igjen om det blir verre!! skjønner ikke at folk velger bort vaksine (nå som den er i programmet)

God bedring :) Kjedelig at han ble født før vaksinen.. Rota er en vanlig årsak til omgangssyke, de fleste klarer seg hjemme, men siden det er mange som får den (forhåpentligvis blir det færre), så betyr det jo at det likevel er en del barn som blir innlagt. Ta kontakt med lege igjen om det blir verre!! skjønner ikke at folk velger bort vaksine (nå som den er i programmet)
Takk. Ja, skulle ønske han kunne fått vaksinen. Men vi skal delta i en studie om rotaviruset nå . Innsukne øyne er fælt å se på sitt eget barn:( Men vi har faktisk fått i han litt saftis nå:)

Minsten her hadde det, tilbrakte et døgn på sykehuset grunnet dehydrering, da hadde han kastet opp og hatt diaré i litt over en uke.. Vi ble anbefalt å prøve lollipop på sykehuset slik at han fikk i seg noe væske (over tid) :)
Vi har fått i han litt saftis nå. Han ble tilbudt det på sykehuset i går, men ville ikke ha da.

Back
Topp