kreativmamma
Glad i forumet
Fikk deres babyer noen bivirkninger? Her fikk han vaksinen i dag, så nå er jeg spent på dagene fremover.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi skal på kontroll neste uke, men snuppa mi skal ikke ta vaksinen.
Nei, jeg vil ikke at jenta vår skal ta vaksinen etter å ha lest mye om denne. Tanken bak denne dreier seg om samfunnsøkonomi og ikke kun barnets beste. Det er for å spare sykehusinnleggelser slik at kapasiteten kan brukes på andre pasienter i stedet og for å spare at mor og far må ta ut to sykedager ifb med rotavirus. Så lenge det ikke er dødelig, så velger vi å droppe denne. Storebror har heller ikke fått denne og har aldri hatt omgangssyke selv om han er 2,5år.Hvorfor ikke?
Klart det er et samfunnsøkonomisk aspekt, som ved alle andre sykdomsforebyggende tiltak. Hvis de kan frigjøre kapasitet på sykehusene til å ta seg av barn med sykdommer det ikke finnes vaksine mot, så er jo det utelukkende positivt?Nei, jeg vil ikke at jenta vår skal ta vaksinen etter å ha lest mye om denne. Tanken bak denne dreier seg om samfunnsøkonomi og ikke kun barnets beste. Det er for å spare sykehusinnleggelser slik at kapasiteten kan brukes på andre pasienter i stedet og for å spare at mor og far må ta ut to sykedager ifb med rotavirus. Så lenge det ikke er dødelig, så velger vi å droppe denne. Storebror har heller ikke fått denne og har aldri hatt omgangssyke selv om han er 2,5år.