Rotavirus - vaksinen..

marri86

Glad i forumet
Ser nå at den er innført som den ellevte vaksinen i vaksinasjonsprogrammet.

Skal tas ved 6 og 12 uker på babyer..

Føder unge nr2 hvert øyeblikk, og må ta den i betraktning.
Førstemann er 21 mnd nå,så hun er "for gammel" til å ha fått tilbudet,så vi har ikke behøvd å tenkte på det før..

Har pratet med mannen om det tidligere,for vi visste at det var et eller annet med en sånn vaksine som skulle komme, og i teorien er vi begge imot den og vil ikke gi den til babyen..

Vi har ingenting imot det vanlige vaksinasjonsprogrammet og jentungen følger den ellers.Og babyen skal og følge det vanlige vaksinasjonsprogrammet.
(Ingen av oss tok da svineifluensavaksina den gangen den var,,for var skeptiske)

Skal du evt la babyen din ta den?

Ja, det skal jeg. Har en sønn som ble hardt rammet av rotaviruset, kan vi slippe den så bli vi glade :)

Skifta mening etter litt tenking.. Er ikke skeptisk til å følge vaksinasjonsprogrammet :-)

Last edited:
Ser nå at den er innført som den ellevte vaksinen i vaksinasjonsprogrammet.

Skal tas ved 6 og 12 uker på babyer..

Føder unge nr2 hvert øyeblikk, og må ta den i betraktning.
Førstemann er 21 mnd nå,så hun er "for gammel" til å ha fått tilbudet,så vi har ikke behøvd å tenkte på det før..

Har pratet med mannen om det tidligere,for vi visste at det var et eller annet med en sånn vaksine som skulle komme, og i teorien er vi begge imot den og vil ikke gi den til babyen..

Vi har ingenting imot det vanlige vaksinasjonsprogrammet og jentungen følger den ellers.Og babyen skal og følge det vanlige vaksinasjonsprogrammet.
(Ingen av oss tok da svineifluensavaksina den gangen den var,,for var skeptiske)

Skal du evt la babyen din ta den?

Hvorfor er dere begge i teorien imot vaksinen?

Så det der. Er usikker.... Må uansett høre med mannen. Men i utgpkt vil jeg ikke gi.

Vi er usikker vi også, har en sønn født 2.sept.

Men den er jo prøvd ut LENGE, er jo først nå den har kommet inn i barnevaksinasjonsprogrammet.

Mest sannsynlig så gir vi den tror jeg, det er farlig hvis de får det viruset med tanke på dehydrering.

I USA har de hatt den i mange år. Jeg skulle gjærne tatt den på mine barn, hadde de ikke vært for gamle.

Ja vi skal gi den til babyen . Det er vel ikke noe ny vaksine? Den har eksistert i mange år, er bare nå den er tatt inn i vaksinasjonsplanen . Noe jeg syntes er helt supert .

Den kan vel ikke sammenlignes med svineinfluensavaksinen , den vaksinen var vel noe de hastet med å lage .

Jeg kjøpte den vaksinen til min yngste sønn. Mellomste barnet vårt ble veldig syk av Rota. Vaksinen(e) er IKKE ny, det er to ulike å velge mellom.

Rotavirus-vaksinen er ikke ny, og den har blitt grundig utprøvd siden den kom i 2006. Jeg har overhodet ingen betenkeligheter med å la mine barn få den, akkurat som de skal få resten av vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. :)

Neste barn skal absolutt få den vaksinen!

Kommer til å gi dersom vi får flere barn :-) som andre sier det er jo egentlig ingen ny vaksine

Nå blir aldri det aktuelt her siden ungene er for gamle, men hadde ikke vært i tvil om å ta den siden den er utprøvd så lenge.

Så små babyer kan blir hardt rammet av en sånn sykdom.

Back
Topp