Rotavirus vaksine

Aprilmamma 1

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Noen av dere som har gitt det til di små enda?
Min skal få den til uka. Å er litt spent på om jeg kan vente meg noe reaksjon som feber osv?
Gruer meg så til han skal få sprøyte :(

Gis ikke den i munnen?

Min har fått! :) Det er en sprøyte med sukkervann de får i munnen. Mini her elsket den, smattet i vei ;) Min fikk ikke feber, tror det kunne være vanlig med litt diare, men her er jo bæsjen så flytende uansett, så vet ikke om jeg hadde sett forskjell ;)

Min har fått! :) Det er en sprøyte med sukkervann de får i munnen. Mini her elsket den, smattet i vei ;) Min fikk ikke feber, tror det kunne være vanlig med litt diare, men her er jo bæsjen så flytende uansett, så vet ikke om jeg hadde sett forskjell ;)
Takk for svar :) glad det ikke er sprøyte :) :p

Min fikk forrige torsdag. Er sukkervann på plastsprøyte som de smatter i seg, ja. :) Lillegutt syntes det var veldig godt, smattet det i seg. :) Ingen reaksjon her, men ved bleieskift etterpå kan det vises i avføringen(her kom det litt grønt), og det er viktig med håndhygiene fordi det er smittsomt.
Hvor lenge er det fare for smitte, forresten?

Min fikk forrige torsdag. Er sukkervann på plastsprøyte som de smatter i seg, ja. :) Lillegutt syntes det var veldig godt, smattet det i seg. :) Ingen reaksjon her, men ved bleieskift etterpå kan det vises i avføringen(her kom det litt grønt), og det er viktig med håndhygiene fordi det er smittsomt.
Smittsomt?? Åssen da? Fra barn til mor? Får man vond mage?

Smitsomt?
Så bra det ikke ble noe reaksjon ;)
Satser på at lille gutt smatter det i seg her også :)

Mini har vært ekstra trøtt i dag! Kan det ha noe med denne vaksinen å gjøre? Tok den i går!

Her er bivirkningene:
Irritabilitet, diaré (hos opp til 10 %)
Luft i magen, magesmerter, dermatitt (hos opp til 1 %)
Gråt, søvnforstyrrelser, søvnighet, forstoppelse (under 1 %)

Liten sjanse for bivirkninger, ser det ut til, men hvem vet?

Back
Topp