Rotavirus vaksine - plager

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
Flere babyer som har fått magevondt etter vaksinen? Her virker han skikkelig plaget, sliter med å sove og griner samtidig mens han spenner hele kroppen :( Lurer på om jeg burde gi han Paracet? Til vanlig sover han masse og griner aldri…
 
Vi fikk i dag, veldig spent på hvordan det blir... Fikk beskjed om at hun kunne få problemer med magen :hungover:
 
Ingen av mine reagerte noe på rotavaksinen, men storebror reagerte litt på noen av de andre vaksinene som blir satt med sprøyte. Vi fikk beskjed om at vi kunne gi Paracet hvis han virket smertepåvirket eller fikk litt høy feber, men rotavaksinen skal ikke gi noe smerte.. jeg ville kanskje ringt helsestasjonen i morgen for å høre før du gir Paracet, eventuelt legevakten om du føler det ikke kan vente til i morgen. Vet mange små får magevondt og ofte kan få litt løs mage av denne vaksinen, men siden ingen av mine to har reagert så har jeg dessverre ingen råd å komme med. Håper det går fort over
 
Vår fikk ikke vondt, men veldig diare. Litt mer luft kanskje. Ville og hørt med helsestasjonen, god bedring:Heartblue
 
Vi fikk beskjed om å kontakte legevakta asap om hun forandret seg veldig. Litt magevondt var ok, men skulle ikke bli kjempevondt.

Hun var stort sett lik som hun pleier når hun har magevondt...
 
Kjempevondt i magen første dagen og masse luft og rar bæsj. Fikk beskjed om at det er helt normalt :) Men er man urolig og babyen virker slapp/vanskelig å vekke så kontakt helsepersonell, heller en gang for mye enn en gang for lite
 
Stroresøster ble veldig plaget med magen når hun fikk den. Er veldig spent på lillesøster som fikk sin vaksine i går. Sov mesteparten av dagen i går men mere utilpass i dag.
 
Back
Topp