Rota-vaksinen

MiniSnella

Elsker forumet
Sniker fra september her. Lille får tilbud om rota-vaksinen idag men jeg er fortsatt usikker.
Det er vel noen her som har vel tatt nå både første og andre dose. Var det mange som reagerte på den?
Isåfall med hva, hvor lenge etc. ?
Takker for alle svar :-)

Har tatt første dose her. Ingen reaksjon:)
Så lenge den er med i vaksinasjonsprogrammet, så anser jeg den som trygg og uttestet. Vaksinen har jo vært i mange år før den ble inkludert i programmet for et år siden:)

Sniker fra september her. Lille får tilbud om rota-vaksinen idag men jeg er fortsatt usikker.
Det er vel noen her som har vel tatt nå både første og andre dose. Var det mange som reagerte på den?
Isåfall med hva, hvor lenge etc. ?
Takker for alle svar :-)
Her tok vi andre dose idag. Ingen tvil om at hun skulle ha de to. Ingen særlig reaksjon. Litt småirritabel, men ellers ingenting :)

Har tatt første dose og han fikk veldig rennende avføring etter den dosen, men ellers merket vi lite

Matheo var litt mer urolig enn vanlig etter første dose, skal ta andre dose om uker ☺

Har fått begge doseringene :)
Nada reaksjon her :)

Ingen tvil om at vi skulle ha den, vi følger vaksinasjonsprogrammet :)

Søskenbarnet mitt havnet på sykehuset med rotavirus når han var knappe 1 år, ble liggende der i 1-2 uker og var kjempedårlig... Han er 4 nå, så da hadde de ikke denne vaksinen i programmet..

Matheo ble urolig og hadde vondt i magen i et par dager og ble fort irritert. Og han fikk litt løs mage. Bare husk å bruk hansker og kast bæsjebleiene med en gang, og mennesker med dårlig imunforsvar skal ikke skrifte bleie de første dagene. Det var beskjeden vi fikk av hs, pgs smittefare:)

Ingen reaksjon her heller. Muligens at hun var litt mer trøtt, men det kan ha vært tilfeldig også:)

Min har fått begge dosene. Den første dosen fikk han mye diaré av (over 10 bleie med grønnlig bæsj) andre gangen gikk det helt fint :) likevel var jeg aldri i tvil om at han skulle få vaksinen da rotaviruset er MYE verre enn noen få timer med diaré. Han hadde også umodent tarmsystem/kolikk så han reagerte kanskje derfor første gangen :)

Første gangen var det ingen reaksjon. Andre gangen da hun fikk 2 sprøyter i tillegg fikk hun litt ekstra luft i magen, snørrete/småforkjølet og sovet mye :)

Back
Topp