Rota-vaksinen

MiniSnella

Elsker forumet
Sniker fra september her. Lille får tilbud om rota-vaksinen idag men jeg er fortsatt usikker.
Dere har vel tatt nå både første og andre dose. Var det mange som reagerte på den?
Isåfall med hva, hvor lenge etc. ?
Takker for alle svar :)
 
Her gikk det helt fint. Kaaaanskje litt urolig i et par dager etter første dose, men ikke mye. :)
 
Vi merket ingen forskjell fra normalen, hun var som hun pleier etter begge doser. :) Og i tillegg syntes hun den smakte godt. :p
 
Muligens pittelitt uggen i magen etter andre dose, men merket ellers lite og ingenting til vaksinen :)
 
Urolig i nesten en uke etter første dose.. Nå var hun generelt urolig den tiden og sov dårlig da. Men ble litt ekstra..

Men igjen.. Heller en unge som er urolig en uke enn innlagt en uke pga rotavirus..
 
Første dose ble han litt urolig og vondt i magen i 2 dager ca.. Andre dose reagerte han kun med litt "vondt i magen bæsj" :p
 
Litt feber og litt utilpass på kvelden etter vaksinen, men gikk helt ok.
 
Gikk helt fint, merket ingenting. Og om han hadde fått litt vondt i magen vil jeg heller risikere det enn innlegging på sykehus med dehydrering...
 
Bortsett fra at han sov bedre og mer rolig merka vi ingen ting. Tror lufta kom litt lettere ut :p
 
Vanskelig å si siden han har kolikk. Vi merket ikke noe utenom det vanlige. Jeg ville absolutt ikke tatt sjansen på å ikke ta den. Er jo mye verre å få sykdommen.
 
Sniker fra september her. Lille får tilbud om rota-vaksinen idag men jeg er fortsatt usikker.
Dere har vel tatt nå både første og andre dose. Var det mange som reagerte på den?
Isåfall med hva, hvor lenge etc. ?
Takker for alle svar :)
Hvorfor er du usikker?? Følger baby ellers vaksineprogrammet? Litt ukomfortabelhet en dag eller to er jo bedre enn alvorlig diare som kan føre til sykehusinnleggelse mener hvertfall jeg ....
 
Her var magen litt i ulage ved første gang, men merket det helst på hyppig avføring de første dagene etterpå.. Andre gang merket vi ingenting :)
 
Han sleit litt med å få ned første dose, men han hadde vært syk så trur det var grunnen. Ellers merket vi ingen ting.
 
Back
Topp