rosiner?

tika2

Flørter med forumet
kan man spise rosiner når man er gravid???

trodde nå det...!? aldri hørt noe annet...

Det er visst noe med enkelte typer tørket frukt - at det kommer en slags muggsopp på når det tørkes, men usikker på om dette gjelder rosiner??
Gjelder fiken i hvertfall [:)]
Og så er det jo ikke bra om man har høyt blodsukker etc.

Uansett: Ikke akkurat sikre kilder jeg leste dette med muggsoppen altså, så kos deg med rosinene dine du! [;)]
(Var på et annet forum for lenge siden, hvor en moderator hadde svart men uten å henvise til kilde.)

Kaniner f.eks kan fint spise druer, men ikke rosiner [;)]

ORIGINAL: VenterJunibebis

Det er visst noe med enkelte typer tørket frukt - at det kommer en slags muggsopp på når det tørkes, men usikker på om dette gjelder rosiner??
Gjelder fiken i hvertfall [:)]
Og så er det jo ikke bra om man har høyt blodsukker etc.

Uansett: Ikke akkurat sikre kilder jeg leste dette med muggsoppen altså, så kos deg med rosinene dine du! [;)]
(Var på et annet forum for lenge siden, hvor en moderator hadde svart men uten å henvise til kilde.)

Aldri hørt om,spiser tørket frukt ofte jeg,spesielt rosiner,og på matportalen står det vel ikke noe?

Vet at det ikke er anbefalt at småbarn spiser for mye rosiner - pga muggsoppen. Har ikke hørt om at det gjelder gravide.

Men som med alt annet, så gjetter jeg på at så lenge du spiser med måte så er det helt trygt.

Back
Topp