Rosaruss

novemberbaby ventes

Blir kjent med forumet
Er det mange barn som er det her i år? De sier i barnehagen at de står for lue og navnekort og sier at foreldrene ikke skal føle noe kjøpe press på klær. Greit nok det, men jeg personlig syns det er stas å kunne kjøpe en rosa russ bukse og genser til mitt barn. Gjøre litt ekstra stas siste året i barnehagen :-)
Hvordan regler har dere i barnehagene deres på dette og hvordan gjør dere det?

Synes ikke noe om det styret der! La barn være barn så lenge som mulig og vent med russetiden til lang skolegang skal feires! Jeg er glad for at barnehagen til barna mine ikke har rosa-russ.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er glad det ikke er sånt her.
Ingen av bhg i kommunen har rosaruss her.

Synes det får vente til de virkelig er russ etter lang skolegang

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Er veeeldig glad vi ikke har det styret der. Men kan du ikke bare kjøpe det du vil ha da?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har her og det er utrolig stas og bli gjort litt ekstra oppmerksomme på at nå er dere eldst. Her tror jeg de bare får en lue, også skal de ha litt russeknuter :)

Sent from my iPhone using BV Forum

De er da barn selvom de små kler seg i rosa klær. Syns nå det bare er søtt jeg da men. Er jo ikke no mer enn at klærne er rosa.
Jo barn er de jo.

Men man kan gjøre stas på de eldste i bhg på andre måter enn noe som hører videregående skole til.

Vi har blant annet overnattingstur, langtur, og diverse andre ting gjennom året som gjør stas på de eldste.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jo barn er de jo.

Men man kan gjøre stas på de eldste i bhg på andre måter enn noe som hører videregående skole til.

Vi har blant annet overnattingstur, langtur, og diverse andre ting gjennom året som gjør stas på de eldste.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Rosaruss har det da vært i alle år.
Var det også når jeg var liten. Det er mange barnehager som ikke kan gjøre akuratt det du nevner, og mange barnehager som gjør det dette pluss russefeiring. Her ender "russetiden" med et show for oss foreldrene og det er utrolig stas.
Jeg er veldig glad for at det er Rosaruss her, og jeg ser ikke hva som er galt med dette.
De er størst i barnehagen, de skal aldri tilbake til barnehagen igjen og det etter fem år på samme plass. Synes det er flott at barnehagen gjør ekstra stas på barna og hva er ikke bedre med å ha litt russeknuter, show, og ha en rosa russelue i 17 maitoget :) Det gjør utrolig mange barn stolte!

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Har ikke her. Vet det er veldig stas for barn som har det å kunne ønske det var her også

Rosaruss her og, vi har bare lue da, ikke mer klær eller kort.
Også har de opplegg i barnehagen der ungene kan "tjene" knuter i lua.
Jeg syns det er veldig artig at de har begynt med rosaruss i vår barnehage.
De hadde ikke det da eldstejenta slutta, men mange andre barnehager hadde.
Husker hun syntes det var leit å ikke få være rosaruss når mange andre var.

Har aldri hørt om det før, tror faktisk ikke det er noen barnehager i kommunen her som har det. :) selvfølgelig synes barna det er stas, men tenker at det er mange måter å feire at de skal begynne på skolen på :)

Er ikke noe sånt her heller, men de gjør ekstra stas på de eldste i barnehagen ved å dra på turer og de har egne dager hvor alt dreier seg om de :)

Datteren min er russ ^^ Hun gleder seg kjempe mye :) Jeg og alle andre foreldre i barnehagen lagde luen til vårt eget barn. Koselig kveld i barnehagen :P Jeg skal ikke kjøpe en russebukse til henne. Hun har lyst til å ha på seg en rosa kjole, så da skal hun få det :)

Har hørt om det, men aldri faktisk sett en rosaruss. Har flyttet mye rundt og ingen av stedene jeg har bodd har de hatt det heller. Gjør meg ikke noe i grunn, det gjøres jo stas på de som skal slutte i bhg uansett, og det å begynne på skolen er jo stas i seg selv. :)

Har ikke så store barn ennå,men var rosaruss selv for ca 20 år siden.
Vi hadde bare rosa hatt med knute:-)
Husker det var kjempestas :D:D

Jo barn er de jo.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Små herlige rosa russ kan ikke sammenlignes med de som går på videregående akkurat da. Er langt ifra hva de vanlige russene gjør. De går i rosa klær og får gå først i 17 mai toget sammen med alle andre som starter på skolen. Det er vel mer eller mindre det som skjer.
Min gutt ble veldig gla for å gå i rosa russeklær. :-)

Back
Topp