Rosacea?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som er plaget med dette?

Har de siste mnd vært plaget med små nupper/kviser langs neseroten. Virker nesten som små kviser som alltid ligger der, også bryter det ut og blir verre i perioder. Har også en periode med masse nupper og litt utslett på hake som er rødt og svir.

Mulig det kan være en reaksjon på sminke eller krem, men nå har det vært et par uker.

Har alltid hatt fin hud, men nå føler jeg meg skikkelig uvel :/

Har de siste mnd vært plaget med små nupper/kviser langs neseroten. Virker nesten som små kviser som alltid ligger der, også bryter det ut og blir verre i perioder. Har også en periode med masse nupper og litt utslett på hake som er rødt og svir.

Mulig det kan være en reaksjon på sminke eller krem, men nå har det vært et par uker.

Hva slags sminke bruker du? Og hvor fra..? Rocacea utvikler seg vel litt anderledes er min erfaring, men sikkert store forskjeller der og. Men jeg hadde ikke tenkt i retning rocacea p ådet du beskriver..

Ja jeg har fått det på det ene kinnet. Jeg ammer så vil ikke ta antibitoika enda. Har en krem som hjelper mye.

Tror ikke det er rosacea det du beskriver, men en form for sopp. Jeg har begge deler. Det med kvisene kan du få resept for. Tror den kremen heter Fungal. Ellers har jeg prøvd laser mot rosacea som hjalp, men det er så dyrt at jeg må vente litt med det.

Om det er rosaeca du beskriver, vet jeg ikke, men røde nupper som ligner kviser som svir, det kjenner jeg igjen. Jeg får utbrudd av det innimellom som en reaksjon på enkelte produkter, da spesielt i munnviken og ned mot haken. Jeg har forøvrig svært sensitiv hud.

Jeg har ikke hatt et eneste utbrudd etter at jeg begynte å bruke hudpleieprodukter fra La Roche Posay, dette har jeg brukt i et par år nå uten et eneste utbrudd. Jeg anbefaler det varmt til alle som sliter med hudproblemer.

Er du forresten flink å rengjøre sminkekoster dine? Kan sminken din være gammel?

Back
Topp