Rope høyt "jeg er gravid"

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
Hvordan klarer dere å la være?

Jeg vil si det til alle jeg møter. Dette er mitt andre svangerskap men like glad uansett. Vi har vel bestemt oss til å vente på tul, som er rundt uke 10 men er nå i uke 6 og jeg sliter allerede.
 
Jeg er litt lenger kommet enn deg, men jeg har det samme problemet. Dette er mitt tredje svangerskap og magen er godt synlig allerede. Og har jeg inntilsittende klær så synes det veldig godt. Så jeg vil nok tro at vi røper det for litt flere etter TUL imorgen om alt ser bra ut :nailbiting::D
 
Hvordan klarer dere å la være?

Jeg vil si det til alle jeg møter. Dette er mitt andre svangerskap men like glad uansett. Vi har vel bestemt oss til å vente på tul, som er rundt uke 10 men er nå i uke 6 og jeg sliter allerede.

:hilarious: Veit! Fatter ikke at folk klarer å holde tett fram til uke 12 evt enda lenger!!! Sagt d til flere, og er 5+4.. familiemedlemmer. Ett par på jobb og ett par venninner... :angelic::happy:
 
Vi har fortalt det til flere allerede :) vi holder det ikke hemmelig. Har vært veldig åpen når vi har mistet, så følte jeg trengte støtte fra familie og venner fra første stund denne gangen :)
 
Vi har fortalt det til flere allerede :) vi holder det ikke hemmelig. Har vært veldig åpen når vi har mistet, så følte jeg trengte støtte fra familie og venner fra første stund denne gangen :)

Forstår godt, jeg har veldig behov for å snakke om noe dumt skjer. Men det er noe som holder meg igjen med å fortelle det. Kanskje det er for vi har ei lita på 8mnd og at de blir veldig tette.
 
Forstår godt, jeg har veldig behov for å snakke om noe dumt skjer. Men det er noe som holder meg igjen med å fortelle det. Kanskje det er for vi har ei lita på 8mnd og at de blir veldig tette.
Det er ikke noe fasit på når man skal fortelle det heldigvis :) Jeg har flere familiemedlemmer rundt meg som er gravide, og det var alltid snakk om hvordan de hadde det osv, men hvordan jeg hadde det ble aldri noe tema, virket som folk ikke turte fordi jeg nettopp hadde mistet. Slet veldig psykisk pga det, så for meg var det veldig godt å fortelle om graviditeten med en gang, så folk faktisk turte å spørre meg hvordan det gikk med meg også :) man må bare føle på det selv :Heartred hvis du har behov for å snakke med noen, går det jo an å kun fortelle det til en eller to du virkelig stoler på? :)
 
Jeg vil også bare roooope det ut! :hilarious:
Vi har fortalt det til våre foreldre, samt at en god kollega av meg vet det :happy:
Da jeg hadde en sa for noen år siden, visste både søsken og foreldre det + at ryktet hadde gått veeeldig raskt om at jeg var gravid. Men da kjente jeg at det var godt at noen visste om sa'en, slik at vi hadde noen å snakke med :Heartred
Denne gangen kjenner jeg at det er veldig godt at det er kun foreldrene som vet om det. Blir nok vi sier det til søsken osv etter TUL neste uke:love7
 
Det er ikke noe fasit på når man skal fortelle det heldigvis :) Jeg har flere familiemedlemmer rundt meg som er gravide, og det var alltid snakk om hvordan de hadde det osv, men hvordan jeg hadde det ble aldri noe tema, virket som folk ikke turte fordi jeg nettopp hadde mistet. Slet veldig psykisk pga det, så for meg var det veldig godt å fortelle om graviditeten med en gang, så folk faktisk turte å spørre meg hvordan det gikk med meg også :) man må bare føle på det selv :Heartred hvis du har behov for å snakke med noen, går det jo an å kun fortelle det til en eller to du virkelig stoler på? :)
Har fortalt det til 3 venniner, men kjenner jeg sliter litt med å ikke snakke om det til familie feks min mor.
 
Samme her!!! Svangerskap nr 2 her, og er like spent og gla denne gangen! Hadde røpt det til de fleste allerede i 9.uke sist...! Men jeg opplevde en venninne og svigermor som sa det videre til flere, så derfor har jeg nå begrenset meg til å kun fortelle det til én venninne som jeg vet holder stilt. Har også lyst å si det til pappa, mammaen min døde for 3 måneder siden og jeg tror det vil bety spesielt mye for han å få vite det tidlig.
 
Jeg vil også bare roooope det ut! :hilarious:
Vi har fortalt det til våre foreldre, samt at en god kollega av meg vet det :happy:
Da jeg hadde en sa for noen år siden, visste både søsken og foreldre det + at ryktet hadde gått veeeldig raskt om at jeg var gravid. Men da kjente jeg at det var godt at noen visste om sa'en, slik at vi hadde noen å snakke med :Heartred
Denne gangen kjenner jeg at det er veldig godt at det er kun foreldrene som vet om det. Blir nok vi sier det til søsken osv etter TUL neste uke:love7

Hvor langt er du på vei? :)
 
Jeg synes det er veldig enkelt å la være. Det å kunne kjenne på følelsen av å være gravid og ha denne hemmeligeheten som vi deler (utenom et vennepar og ei venninne) er en skikkelig god og deilig følelse. Vi gleder oss selvfølgelig til å dele med familien, men akkurat nå synes vi det er godt at vi får ha det for oss selv :Heartred
 
Mannen påstår jeg synger det ut til alle vi kjenner :p
 
Jeg har ikke det behovet for å si det til folk... ved forrige svangerskap sa jeg det nesten ikke til noen før uke 20 og jeg la det aldri ut på facebook feks.

Kommer ikke til å dele til særlig mange denne gangen heller.
 
Har lyst å si det til alle, men venter til etter uke 12. Foreløpig vet bare min søster og mine foreldre det, pluss ei god venninne. Svigers får vite det til uken, for svigerfar er på reisejobb :clock har også funnet ut om bekjente som er gravide og har så lyst å si at jeg også er det. Men er liksom litt redd også siden jeg bare er 5+2. Så får vente litt til..
 
Jeg har fortalt det til flere, både familie, venner og kollegaer. Tenker at de får glede seg sammen med meg, og om det skulle gå galt så veit de hvorfor jeg er nedfor og det er kanskje lettere for de å være støttende.
 
Fortalt det til alt for mange :hilarious: Vi skal egentlig ikke si noe før ca uke 11, ifbm familieselskap. Men jeg har allerede sagt det til flere på jobb, klaarer rett og slett ikke å la være :laughing002
 
Back
Topp