Rompetroll :)

LilleBetti

Glad i forumet
Har besøk av tante ungen min på 9 år...og vi har vært å gått tur i dag, så nå har jeg kjøkkenet fullt av ROMPETROLL og små frosker hehe..[8D]

Han visste godt hvordan de kom til verden : de bare parrer de tante, sa han haha..trodde jeg skulle krepere av latter..for når de sitter oppå hverandre da lager de rompetroll hehe..

Husker godt jeg lekte med de selv når jeg var liten, sambo blei jo nesten 6 år igjen når de hentet de sammen..[:)]  

Det er gøy å leke med det. vi hadde rompetroll i en balje under verandaen da jeg var liten, å de ble STOOORE padder..hihi, mat de med brødsmuler[;)]

åletjern dere var i eller?

Nei, vi var i de små tjenna ved Skien Fritidspark der.. når du går in i løypa som går opp mot rødmyr liksom..

Har gått noen turer til Hvitsteinstjenna el hvordan man skriver det hehe..men, har ikke sett noen rompetroll der..

Ja, håper han klarer å passe på de..han får ta de med hjem til sin mor hehe.. er morro og følge med på [:)]

Jeg fanget også rumpetroll når jeg var lita, men det vistre seg å være mygglarver. Vi hadde hagen fult av mygg[&:]

Er fint å gå tur opp i der ja...men er da MASSE rompetroll i hvitstenstjenna(har å null peil på hvordan det skrives!!) men de er borte ved den dammen der[;)]var vaffal før....

ja greit at de tar det med hjem[;)]vi hadde det i barnehagen jeg jobbet i å jeg, ungene lærer mye av det.. 

ÅH HERREGUD!!!![&:]
Godt han tar de med seg hjem da hehe..jeg tror jeg hadde fått HETTA hvis de hadde tatt seg noen turer her for å si det sånn. Nå har jo vi riktignok en sulten og leken pusekatt her som er veldig glad i små morsomme insekter, så de hadde vel ikke blitt så gamle tror jeg men hehe..

Vi har de foreløpig i 2 syltetøy glass med lokk på..har laget mange fine hull..
Men, han hadde visst noen planer for hvordan de skal bo når de kommer hjem[;)]

Ja, det kan hende.. Når vi har vært der, så har vi bare gått der du hopper uti for å bade. (jeg selv putter ikke mine bein i det vannet) hehe livredd blodigler[&:] vet ikke om det er så mye av det..men redd fordet!!
Er altså så pinglete jeg når jeg skal bade..

Pleide også å leke med rompetroll og småfrosker da jeg var lita[:D]
Var kjempekoselig husker jeg[;)]

Back
Topp