Romjulstradisjoner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har dere noen tradisjoner i romjulen dere følger? Noe dere MÅ gjøre?

Her har vi alltid 1dags julefrokost hos mine foreldre, 1dags julelunch hos svigers. 2dag hele familien samlet hos bestemor og bestefar, men ikke i år da bestemor døde litt tidligere, så dagen i dag blir kun brukt til avslapping her hjemme:)

1. juledag er stille dag. Da er det ikke lov å besøke noen. Forutenom slekt hvis man ska på middag hos de.
2.juledag er en avslappende dag, med go frokost og eller leke med gavene.

Ingen fast tradisjon i romjula ellers.

Eneste tradisjon vi har er å feire bursdagen til min stebror 28 desember og min 29 desember, alt annet tar vi som det kommer men 25 og 26 går mest til å slappe av

Nei, vi har ingen fast tradisjoner. Vi bare slapper av og koser oss med god mat, leker ute om det lar seg gjøre og bruker tiden på familie :)

Familiemiddag på 1. dag, og kaffekos med venninner som besøker familien i juleferien (jeg bor i bygda jeg vokste opp i). :-)

Familien min kommer på middag 1. juledag, ellers ingen tradisjoner. Eller har vel nesten blitt en tradisjon at hele familien går i stillongs og trøye 2.juledag etter vi har vært ute. kommer oss aldri i finklærne igjen da ;)

Bare mye besøk ;)

Enorme mengder familieselskap for det meste. Minst en kveld holder vi av til juletrefest, men ellers er det som oftest familiemiddager hver dag. Enten inviterer vi folk hit, eller så spiser vi hos forskjellige slektninger. I tillegg er det gjester til lunch, eller julelunch hos andre, nesten hver dag også. Det er søskenbarn til å leke med, og ungene har med seg noen av lekene de har fått i julegave rundt omkring, så de elsker også det tettpakkede programmet. Innimellom må vi skvise inn litt skigåing og utelek, og minst en runde julebukk for ungene. :D

Her er det familie selakap 1 sag og 2 dag jul. 5 dag er det bursdag så tar vi ting litt som de kommer. :) i morgen blir det avslapning hjemme

Gode julefrokoster 1. og 2. juledag, familiemiddager og vennebesøk. Før var det standard å feste 2. juledag, men det begynner å bli noen år siden jeg verdsatte den tradisjonen :D

Ellers er det vel helst obligatorisk å slite sofaen mest mulig, se julefilmer sammen med familien og bare kose oss sammen.

Gode julefrokoster 1. og 2. juledag, familiemiddager og vennebesøk. Før var det standard å feste 2. juledag, men det begynner å bli noen år siden jeg verdsatte den tradisjonen :D

Ellers er det vel helst obligatorisk å slite sofaen mest mulig, se julefilmer sammen med familien og bare kose oss sammen.

Samme her! :-)

1 dag blir alltid avslapping. Så er det middager :p denna jula er rolig, siden jeg har termin i dag :) må ta en dag av gangen, etter hva jeg orker :)

1.dag er det pysj på alle og pepperkaker/julestrømper til frokost. Så middag hos min familie eller mannen min sin. Resten av romjula går med til å se filmer, spise god mat og bare være sammen og kose oss.

Back
Topp