Romjulskravle

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Håper alle har en fin julefeiring. :)

Vi har hatt det kjempekoselig, med trivelige familieselskaper hver dag. Storebror ble vill av alle pakkene på julaften, og synes oppmerksomheten fra alle slektningene er det beste ellers. Lillesøster synes maten er viktigst, akkurat som mammaen sin. Svigermor lager verdens beste julekalkun, men har dessverre ikke forstått at hun kan sende med meg restene hjem. :P 

Hvordan er været hos dere? Vi tok inn all julepynten på kvelden julaften, og har ikke hengt den ut ennå. Det ser ikke ut til å være så store skader i nabolaget her, men vi har ikke dratt rundt for å se. I kveld ba politiet igjen folk om å holde seg inne her, men begge søstrene mine måtte selvsagt ut likevel. Det er jo 2. juledag bare en gang i året... Jeg prøver hardt å huske at jeg også har vært ung en gang, men nå er jeg visst bare gammel og bekymret. :P
 
Høres ut som ei fin jul:)

Vi har også hatt det strålende. Alma var syk hele uka fram mot julaften og fortsatt litt slapp på selve dagen, men hun koste seg masse likevel. Var overraskende nok ikke masete i det hele tatt før vi skulle åpne gavene. Julenissen kom rett etter middag med to gaver til henne, da mente hun at den ene var til Luna:) Jeg ble helt rørt.Hun har kost seg og lekt med tantene og ble også veldig overveldet over alle gavene. 1. juledag var en fin dag, da gikk det an å ta det inn.

Luna har veldig separasjonsangst igjen og vil bare være hos mammaen sin. Det gikk fint  å være hos besteforeldrene og tantene så lenge hun ikke så meg, så jeg gjemte meg inn på kjøkkenet for at de skulle få litt kontakt. Litt ensomt på kjøkkenet, men..

Mye god mat har det blitt, Grete Roede har jeg lagt på hylla i jula, men utrolig nok går jeg ned likevel. Noe har visst blitt satt i gang, og positivt er det. Den beste julegaven til meg selv! Jeg hadde ny kjole på julaften og følte meg så fin!:)
Ha en fortsatt fin jul alle sammen!

Ps været her er ikke så verst, det har vært en del vind de to siste kveldene, men bare sånn som høres koselig ut når man er innendørs. Det høres skummelt ut med uværet på vestlandet! 

Slenger med et bilde av alma og nissen: 
 
Vi har hatt en kjempefin (og ikke minst frisk) julefering :)

Julaften hos foreldrene mine ble så koselig, og Amelia syntes det var spennende med nisse og masse fine gaver :)

Hun var faktisk så heldig at hun fikk se nisse to ganger; først fjøsnissen spise grøt på låven på gården til tanta og onkelen på dagen, og så nissebesøk i stua hos mormoren og morfaren på kvelden.

Det var helt greit at dette var to forskjellige nisser og at fjøsnissen ikke turte å komme inn sånn som den andre nissen :)

Var veldig rask til å hente pakkene hos nissen, men ga han en kos før han gikk, så var overraskende lite skeptisk :)

Ellers koser vi oss med juleselskaper og mye god mat om dagen, og det høres ut som det er flere som gjør akkurat det :)
 
Det høres koselig ut. :) Nisser er skumle og fantastiske på en gang. Nissen vår var så dårlig forkledd at lillesøster gjennomskuet ham, men jeg tror ikke Felix forsto det likevel. Neste år skal vi ha en nisse med mer skuespillertalent, så blir nok begge barna lurt.

Jobber dere i julen, eller har dere fri hele romjulen? Jeg jobbet kvelden 1.juledag, og skal jobbe i morgen kveld. Mannen min jobber 10-14, så da blir det sånn halveis ferie på oss begge.

I dag har vi vært på juletrefest. Møtte igjen flere som jeg har gått på skole med, som nå har barn på omtrent samme alder som mine. :) Merker veldig godt at vi har flyttet til en småby, for nå møter vi mange av de samme folkene på omtrent alt vi drar på.

almara: Grete Roede må selvfølgelig på hyllen i julen, men så flott at det går ned likevel. :)
 
Jeg har helt fri i romjulen, og det er litt godt siden bekkenet ikke er noe særlig om dagen.... Har to uker igjen å jobbe før permisjonen, så skal nok holde ut :)

Mannen jobber i morra, men har ellers fri så vi koser oss med late morgener om dagen :)
 
Vi har hatt det veldig fint så langt!
Koselig jul hos svigermor og familien, MANGE gaver på lillemann og god mat!
Vi kom hjem i går og dro rett i middag hos pappa (mamma er bortreist) sammen med de tre søstrene mine og ungene, før vi var på fest og Teodor overnattet der. 
I dag har jeg så vidt stått i døråpningen for å slippe pus ut og inn, ellers har vi vært inne, i  PYSJEN i hele dag, bestilt middag og sett film

heldigvis ikke ofte vi har slike dager, men det var utrolig godt!
1 uke igjen til vi begynner å bevege oss mot sydligere strøk, vi gleder oss utrolig masse!
Ny syklus er i gang også og jeg er som vanlig spent på hvor lang denne har tenkt til å bli!
Håper alle koser seg :D
 
*trinemor*: Håper bekkenet ditt holder greit nok de ukene du har igjen. 

Fru H: Pysjdag hørtes topp ut. Vi bruker å ha noen rolige alenehjemmedager innimellom, men nå er det alt for lenge siden sist. Lykke til med prøvingen! :)

Nå sitter jeg her kvalm og uvel etter for mye julegodt, og angrer på en lat og dårlig ide jeg hadde. Vi fikk ikke tid til (dvs orket ikke) å lage julegodt før jul. Jeg fikk den tåpelige ideen å invitere de yngste i slekten på godtelaging og godtespising i dag, men det kan virkelig ikke anbefales å spise alt julegodtet på en dag.emoticon Nå husker jeg at jeg ikke egentlig liker sukkermat, og at det er en grunn til at vi aldri har slikt i hus. 
 
Jeg har også vært uvel etter å ha spist MASSE jeg ikke har spist på 4 måneder, magen er oppblåst og jeg har fått igjen forferdelige munnsår som jeg ikke har slitt med siden jeg kuttet ut sukker i høst.  Så nå er jeg enda mer sikker på at det skal jeg fortsette med!
 
Back
Topp