Romantiske menn... Eller ikke!;)

lykkelita*

Forumet er livet
Hva forventer der av mennene deres? Hvor ofte er han romantisk? Jeg spør fordi jeg og ei venninne snakka om mennene våre i dag, vi har to veldig forskjellige kjærester[;)] Heldigvis er også jeg og denne venninnen ganske forskjellig, så det er nok en grunn til at vi har endt opp med to ulike menn!

Jeg fortalte henne at min kjære kom innom jobben min helt uventet med en stor rosebukett da det var 4-års jubileet vårt. Hun svarte noe sånt som "Det var jo søtt... Men var det alt du fikk etter 4 år?" Hun er nemlig vant til å få roser flere ganger i måneden, og de gir hverandre veldig dyre gaver til spesielle anledninger.

Jeg blir ofte imponert over ting kjæresten hennes gjør for henne, f.eks overraskelseturer til fine hoteller i andre byer/land, dyre middager ute, diamantsmykker osv. Hun er også veldig glad i å fortelle om slike ting[;)] Selv er jeg glad for at jeg fortsatt blir rørt og lykkelig over en "enkel" rosebukett, og føler ikke at det er verdt å bruke flere tusen på gaver til hverandre. "Små" overraskelser kan bety mye, så lenge man ikke forventer noe større.

Hvordan står det til oss dere? Tanker om temaet?

Mannen min kan komme med overraskelser når som helst.
Kan plutselig komme med blomster, en bamse eller noe annet han vet jeg ønsker meg, bare fordi han elsker meg som han så søtt sier. [:D]
Vi kjøper aldri store dyre ting til hverandre, er så mye koseligere med de små tingene sånn bare som litt ekstra oppmerksomhet i en ellers stresset hverdag.
Han kan også finne på og ordne noe god mat eller stelle istand med godis og en bra film en kveld bare for att, trenger ingen grunn til det. [:)]

Det er jo tanken som teller og ikke selve gaven! Her fikk jeg roser på første daten våres for 3 år siden... Siden har jeg ikke fått noe romantisk! Min er ikke romantisk i det hele tatt... det er faktisk nesten litt irriterende for jeg vet at han er oppegående, men det er kun latskap...
Jeg hadde blitt kjempe glad for en bukett på 4 årsdagen vår[:)]

Min ex var fryktelig uromantisk. Etter nesten 7 år har jeg aldri blitt overrasket... Alle gaver som jul og bursdagsgaver visste jeg hva jeg fikk (det var forøvrig de eneste gavene jeg fikk, men som jeg samtidig måtte "mase" om også). Boooring...

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Jeg forventer aldri noenting, og blir strålende fornøyd de gangene det vanker noe min vei..[:D] Jeg tror det er en godt utarbeidet strategi fra hans side[:D]

Godt sagt! Samme her[;)]

Min har vel i grunn ikke en romantisk celle i kroppen.. [:D]
an kom hjem en dag, med blomster i handa.. Slengte de på bordet og sa: "Det er fra mordi!" [8|][8D][:D]

Har ikke spesielt romantisk mann. Men hender han glimter til da (som da han fridde.. Perfekt [:)]) men jeg er heller ikke så opptatt av å få gaver, syns det er viktigere med den hverdagslige oppmerksomheten!

ORIGINAL: Almyrida81

Min har vel i grunn ikke en romantisk celle i kroppen.. [:D]
an kom hjem en dag, med blomster i handa.. Slengte de på bordet og sa: "Det er fra mordi!" [8|][8D][:D]

Hahahah!! Godt at du i det minste har en romantisk mor da[8D][8D] -

En rosebukett på jobben - da hadde jeg dødd av sjokket! Hr vel ikke fått roser siden jeg fødte nummer en. 4,5 år siden altså. Min mann er over hodet ikke romantisk - på den tradisjonelle måten. Men, han gjør stort sett alt i huset, gir komplimenter og er veldig lojal - jeg kan stole 100% på at han ikke sier noe negativt om meg til andre osv. På en måte er jo det også romantisk. Jeg hadde ikke likt så godt om min mann tok meg med på alt mulig. For det første tjener jeg mest penger, så det hadde vært ekkelt på den måten. For det andre hadde jeg blitt sliten av å måtte finne på alt mulig hele tiden! Nå snakker vi om en middag og en tur på kino, og det hadde jeg likt veldig godt! Mange år siden vi fant på noe sånt sist!

Han har gitt meg ett par gaver, men stort mer enn det er det nok ikke.
Frieriet var; drar og kjøper ring til deg nå, også kommer jeg hjem, spør deg om vi skal forlove oss, og du sier ja. [;)]

ORIGINAL: BitzyhogJulia

i de siste 5-6 årene vi har vært sammen har jeg vært heldig å få roser èn gang.... Jeg begynte å gråte og da skjedde ikke det mer.

Ellers så setter jeg pris på de små tingene... det at jeg slipper unna en oppvask eller støvsuging er en kjærlighetserklæring nok for meg![8D]

Dette er også første og eneste gang jeg har fått roser på de fire årene vi har hatt sammen, jeg begynte også å gråte og synes det var skikkelig fint![:)] Jeg savner ikke å få gaver oftere, kanskje fordi mannen min er flink til å gi meg komplimenter og at han ofte forteller meg at han har det fint sammen med meg.

ORIGINAL: Fru Riskorn

En rosebukett på jobben - da hadde jeg dødd av sjokket! Hr vel ikke fått roser siden jeg fødte nummer en. 4,5 år siden altså. Min mann er over hodet ikke romantisk - på den tradisjonelle måten. Men, han gjør stort sett alt i huset, gir komplimenter og er veldig lojal - jeg kan stole 100% på at han ikke sier noe negativt om meg til andre osv. På en måte er jo det også romantisk. Jeg hadde ikke likt så godt om min mann tok meg med på alt mulig. For det første tjener jeg mest penger, så det hadde vært ekkelt på den måten. For det andre hadde jeg blitt sliten av å måtte finne på alt mulig hele tiden! Nå snakker vi om en middag og en tur på kino, og det hadde jeg likt veldig godt! Mange år siden vi fant på noe sånt sist!

Enig med deg! Tenker også at de som er vant til å få store gaver i tide og utide, alltid forventer noe stort. Etter hvert blir det vanskelig å toppe bursdagsgaven året før liksom!

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Jeg forventer aldri noenting, og blir strålende fornøyd de gangene det vanker noe min vei..[:D] Jeg tror det er en godt utarbeidet strategi fra hans side[:D]

Som jeg skulle sagt det selv.

samboer er ikke helt typen til å være romantisk.selv har jeg aldri møtt en romantisk type som jeg likte.det var heller litt ubehagelig:P
syns det er fint med litt og ikke for mye.og man trenger ikke å kjøpe dyre gaver og sånn.det enkle er ofte det beste:)  men savner litt romantikk i forholdet da..men men..:) skal nesten tippe at han finner på noe romantisk en gang i året:P

Min sendte roser ogsånn hele tiden før, men så dumme meg sa at jeg ikke ville ha fordi det var stress å kaste de nåe de visnet, og jeg eier ikke snev av grønne fingre..
sa jeg ville ha øredobber istedet, så nå får jeg ikke noe [:)]

eller no lyger eg, fikk ny mobil i januar. HTC desire HD

gubben er romantisk på sin måte <3

istedet for blomster og gaver tar han heller med meg ut på tur o viser meg noe han synes var fint eller skrur av tv´n for han vil heller se og prate med meg.... ;)

Vel, nå har jo ikke vi RÅD til å være så veldig romantisk fordi ting som du beskriver her krever jo at man har penger.
Og vi er egentlig lite romantiske av oss begge to.

Men vi koste oss i dag da, var i byen og måtte ha noe å spise, og sambo overtalte meg til å spise pizza i stedet for å sitte på kafè med en pizzabolle liksom. Det var ganske koselig å ha hele lokalet for oss selv, og både da og under bilturen gikk det opp for meg at det var helt rart å snakke så mye sammen som vi gjorde, vi har liksom sluttet litt med det.

xen min var faktisk ganske romantisk av seg, på sin egen lille måte liksom...

På bursdagen min, som var 5 dager etter vi ble sammen, fikk jeg 12 langstilka røde roser, en cd jeg ønska meg, hadde komentert en reklame en gang i forbifarten og det hadde han fått med seg, og en søt elefantbamse som holdt en rose i hånda...

Han kom støtt og stadig hjem med blomster, dog det var ofte etter jeg hadde sagt ting som, "denne vasen trenger noen blomster snart altså", ikke som hint egentlig, men han plukket opp sånne småting hele tiden...

Etter jeg hadde sett Twilight første gangen og falt plasask for filmen, så kom han bare innom og leverte bilsete til mini, ga det til meg med ryggen mot liksom, så gikk han bare og kjørte igjen... jeg sto der litt sånn snurten egentlig... så snur jeg setet, og der ligger filmen og ynlingsjokoladen min i setet...

Han kunne gjøre sånne ting ut av det blå hele tiden...

Den dagen jeg gjorde det slutt, ja, jeg føler meg slem, så kom han med blomster og sjokolade til meg...

mannen her er lite romantisk av seg igrunnen.men han glimter til inni mellom.
men jeg setter igrunnen mer pris på komplementene han gir meg daglig og måten han kikker på meg og sier han elsker meg-for meg er det mer ronatisk enn alt det materialistiske[;)]
men ja innrømmer glatt at jeg hadde satt veldig pris på en kvast med blomster i ny og ne[:D]

Back
Topp