Romantisk? :o)

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Heisann jenter [:D]
min kjære er på overtid i dag som vanlig.. og så tenkte jeg og være i det romantiske hjørnet når han kommer hjem!! noen tips til mat og romantiske ting jeg kan gjøre eller finne på? [:D] Hadde vært kjekt med noe annet enn middag foran TV for å si det slik.. har laget scrapping bilde til han som han skal få, men hva mer kan jeg finne på? [:D]

Det må jo bli en treretters middag med vin til det da....
og levende lys.....

forslag til middag da? [:D]
levende lys er et must.. trekke for gardinene og lage god stemning [:D]

Middag....hmmmm...tenker du mer tradisjonelt? biff, kyllingfilet, e.l eller mer eksotisk...

Han blir sikkert kjempeoverrasket om du disker opp med flere retter!
Trenger ikke lage så avansert forrett og dessert.

Enkle forretter:
-melon og spekeskinke
-smørdampede asparges med spekeskinke tvinnet rundt...

Til dessert så finner man jo så mye halvfabrikater i butikken at man slipper å bruke
halve dagen på det lenger....

Jeg er veldig glad i sjokolade da, og det skal virke bra, siden det inneholder endorfiner,
så man blir lykkelig! Anbefaler sjokoladefondant! De har slike 1-2-3 pakninger i butikken,
så du slipper å lage helt fra bunnen av!

Trusa: har du en oppskrift på det? hørtes kjempe interessant ut [:D]

Jolin: ja, ,hadde vært kjekt med en liten forrett, noe enkelt som ikke tar så mye tid.. tenkte litt på frukt med flytende sjokolade som man kan dyppe frukten i.. har aldri smakt dette, men synes det hørtes så spennende ut [:D]

Jeg har smakt det...
Kjempegodt med jordbær og ananas!

Får kjøpt både hvit og mørk sjokolade i butikken!!!!

Min samboer ble henrykt!

Takk takk trusa!! det hørtes kjempe godt ut!! er veldig glad i chilli con carne. har laget det i form med nachos og i taco/pita og med ris til eller pasta eller poteter.. gleder meg til å prøve den varianten [:D]

ORIGINAL: trusa

Nei, det har jeg ikke.. Har aldri lagd det her hjemme før..
Men jeg gjør som følger:
Har store(ikke sånne små norske) poteter i ovnen. De må være av litt størrelse når man skal ha masse fyll.
Har forhørt meg litt og satser på to timer i ovnen på 200 grader. Det lukter kjempegodt!
Har skjært et kryss på hver potet for at de ikke skal sprekke. Tenker å ta i litt hvitløksmør på slutten.

Også kjøper jeg en sånn krydderblanding for chili con carne. Meny og Mega pleier å ha sånne.
Også steker jeg kjøttdeg(karbonadedeig) og har i hakkede tomater, krydderblandingen, hvitløk, salt og pepper.. Kanskje paprika. Lar dette koke opp. Tilsetter bønner på slutten(dropp bønner om dere ikke liker det).

Så skal jeg åpne potetene og fylle de med chili con carne. Og litt rømme på toppen..
Så varmer jeg pitabrødene i ovnen og har de oppi brødristern etterpå. Også smører jeg de med hvitløkssmør.

Dette hørtes jo bare super godt ut...kanskje jeg ska satse på dette i mårra[;)]

ååh.. høres deilig ut!!! [:D]
sambo kom plutselig tidlig hjem fra jobb i dag, så her ble det visst ikke noe romantisk overasking [:-] og selvfølgelig får vi snart huset fullt av besøk.. ærhh.. er kjekt med besøk, men når du har besøk nesten hver dag så hadde det vært fint med litt kjærestetid innimellom.. blæh.. [:@] hehe..

Back
Topp