Roma-tips? *link*

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
http://beckymams.blogg.no/1288463474_romantiske_roma_lt3.html

Trenger tips takk!! Vær så snill [:D]
 
Dytter opp!!

(note to self: Bli mer synlig så kanskje man får flere svar [8D])
 
ORIGINAL: *Fru H*

Generelt vil jeg si at det er lett å få med seg alt i Roma. Det er ikke altfor store avstander og det er veldig enkelt å komme seg rundt gående eller med buss [:D]


Takk takk! Gode gåsko er nok et must! [:)]

Var det noe spesielt som utmerket seg der for deg?
 
Det er utrolig fin by.! Du burde jo innom alle de kjente tingene. Spesielt fontana di trevi, coloseum, spansketrappa. Og gatene rundt der, masse butikker. Dyre merkebutikker og sånt. Ikke at jeg handla der, men var morsomt å ha gått der. Var noen butikker som ikke var så dyre også. Pantheon burde du se, og Piazza Novana er flott. Med masse smug og trange gater med restauranter. Piazza Venezia og Forum burde du se. Og selvfølgelig Vatikanet. Ville også kikket innom litt kirker. Brukte mye metron funka veldig bra. Er mye trafikk i byen, så det var vel raskest. Og den gikk de fleste steder. [:)]

God tur![:D]
 
For meg var den mektigste opplevelsen St.peter kirken i vatikanet. Med vatikanmuseet og ikke minst det sixtinske kapell....fantastisk!!
Trevi-fontenen, Phanteon og Colosseum er også et must....
Spansketrappen er fantastisk når den blomstrer.....
ahhh...jeg vil tilbake [:D]
 
Takk alle sammen! Da er det notert at Trevi-fontenen skal besøkes i skumringen. [:)] Har store planer om å sitte i spansketrappen å være kjærester og kysse som fjortiser hahaha! Alle sights som er nevnt ovenfor skal ses. I tillegg sitter jeg nå og nileser Engler og demoner igjen bare for å få litt ekstra tips og historikk på enkelte kirker og plasser. Faktisk veldig mye bra info i den boka, believe it or not [:D]
 
dytter litt til jeg! Fantaserer veldig om Roma. Hvis noen har noen bilder fra turen sin, så gjerne legg ut så jeg får se? [:)]
 
Back
Topp