Roligere bevegelser

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Merker bevegelser mest over navlehøyden nå. Og de er mye mer rolige og svake.
Betyr det at babyen kan ha lagt seg med hodet ned?

Veldig glad for at jeg kjenner mest på høyre side denne gangen iallfall. Forrige gang lå baby på venstre side, og jordmor sa da at baby da må rotere ekstra på vei ned. Kanskje derfor hun slet med nakke og rygg etterpå, fordi det gikk så fort og ekstra rotasjon. Hmm...

Uansett, mer rolige bevegelser nå. Og mindre spark mot blæra. Snart ny vekstkontroll, så spennende å se. Og lurer veldig på hvordan han har vokst, siden jeg nå drikker masse kcal og har gått opp i vekt. :-)

Her ligger babyen med hodet ned, men er skikkelig party til tider likevel. ;)

Så bra vekten kommer seg. :)

her ligger han med hodet ned, men er full fest likevel gitt..
lurer litt på om det er like før jeg hsr brista ribbein.. gud så vondt det er! :/
Godt å høre at du slepper å slite med vekta resten av tiden nå da :) - du får oppdatere hvordan det gikk etter vekstkontrollen

her ligger han med hodet ned, men er full fest likevel gitt..
lurer litt på om det er like før jeg hsr brista ribbein.. gud så vondt det er! :/
Godt å høre at du slepper å slite med vekta resten av tiden nå da :) - du får oppdatere hvordan det gikk etter vekstkontrollen
Det skal jeg.
Litt redd for om det blir en diiiiger baby.
Gutter, og barn nummer tre blir jo ofte litt større.
Sist estimerte legen til 3000 -3300 gram ved fødsel, men det var da vekten min stod stille....
Uansett er det jo viktig for oss begge at vekten min øker, så vil heller ha stor baby med god helse, enn liten baby med dårlig helse pga vekten min.

Så morsomt at babyen din fortsatt sparker godt fra seg! :-)
Kanskje jeg burde sjekke ut at min har det bra, siden han har blitt så rolig.

Det skal jeg.
Litt redd for om det blir en diiiiger baby.
Gutter, og barn nummer tre blir jo ofte litt større.
Sist estimerte legen til 3000 -3300 gram ved fødsel, men det var da vekten min stod stille....
Uansett er det jo viktig for oss begge at vekten min øker, så vil heller ha stor baby med god helse, enn liten baby med dårlig helse pga vekten min.

Så morsomt at babyen din fortsatt sparker godt fra seg! :-)
Kanskje jeg burde sjekke ut at min har det bra, siden han har blitt så rolig.

enig med deg der.. viktigere at baby og du er frisk enn å få en liten en!
ang. bevegelse så var han så rolig her ei ukes tid at jeg vurderte flere ganger å ringe jm.. men så har han vært meget aktiv tidligere da, så det jeg synes er lite synes mange er normalt :p - så lenge du kjenner bevegelse er det nok ingenting å bekymre seg over.. blir jo stadig mindre plass og de kan endre stilling slik at de sparker inn mot ryggen.. var nok det som var tilfelle til meg værtfall :)

enig med deg der.. viktigere at baby og du er frisk enn å få en liten en!
ang. bevegelse så var han så rolig her ei ukes tid at jeg vurderte flere ganger å ringe jm.. men så har han vært meget aktiv tidligere da, så det jeg synes er lite synes mange er normalt :p - så lenge du kjenner bevegelse er det nok ingenting å bekymre seg over.. blir jo stadig mindre plass og de kan endre stilling slik at de sparker inn mot ryggen.. var nok det som var tilfelle til meg værtfall :)
Ja, jeg kjenner jo at han er der, så er egentlig ikke så bekymret heller. Men tenker nå "burde jeg være det?" Kanskje jeg er dårlig mor om jeg ikke sjekker opp. Men nå skal jeg jo på kontroll fredag så da får jeg nok se en sprellende og fornøyd baby da! :-)

Og som du sier; de endrer jo stilling og aktivitetsnivå stadig vekk! :-)

Her varierer det fra dag til dag, men merker at bevegelsene er preget av at han har mindre plass.. selv om han fint kan treffe nerver/ribbein innimellom.. min ligger med hodet ned og det er så og si kun spark på høyre side under ribbeina..

Er mye bevegelse her, men ikke direkte spark, som det var før. Babyen ligger liksom "fanget" mellom ribben og bekken føler jeg. Rumpa under høyre ribben her :P Så spørs om det blir stjernekikker av det.

Er mye bevegelse her, men ikke direkte spark, som det var før. Babyen ligger liksom "fanget" mellom ribben og bekken føler jeg. Rumpa under høyre ribben her :P Så spørs om det blir stjernekikker av det.
Jeg har forstått det slik at hvis bebisen ligger på høyre side med kroppen og rumpa opp mot høyre ribbein og sparker ned mot venstre side så er det" riktig " vei i forhold til når de skal snu seg ned i bekkenet ;) min ligget sånn nå og JM sa det var perfekt!

Jeg har forstått det slik at hvis bebisen ligger på høyre side med kroppen og rumpa opp mot høyre ribbein og sparker ned mot venstre side så er det" riktig " vei i forhold til når de skal snu seg ned i bekkenet ;) min ligget sånn nå og JM sa det var perfekt!
Aha :) Trodde det var omvendt jeg!

Jordmor mi har ikke sagt at det var no ulempe og min ligger akkurat motsatt av det som du beskriver

Min ligger også på høyre side og sparker nå nedover mot venstre. Eller dvs det er egentlig full fest i hele livmora mi enda.

Min ligger også sånn. ;)

Neida. De roterer seg ned i bekkenet når fødsel er i gang! Det JM sa var at det tar litt lengre tid dersom de ligger på venstre side...
Ok.. da får vi vente og se ;-)

Min ligger på høyre side. Men jegvsynes jeg har en rar mage. Jeg værer høyt men likevel har jeg god plass til å puste. Han treffer ikke ribbebein når han skubber og sparker. Magen ligger på en måte utenpå og lavere. Så han må ho ligge skikkelig krøllet nedi der. Har høyt symfysemål og. Hehe. Ellers er bevegelsene litt forskjellig dag til dag. Men dager jeg er i mye bevegelse er han ganske så rolig :-)

Eh.. *Kremt* kontrabeskjed angående leie i magen! Min JM må ha surret noe voldsomt! Hun må jo ha trodd at babyen ligger på venstre side!!? Men jeg søkte litt på nettet angående dette og fant et svar fra en jordmor Siri!

http://altformamma.no/ekspertsvar/40074/expert_chat_message/item_normal/null

Det var no dritt for jeg tror ikke bebisen min har tenkt å legge deg til venstre nå for å si det sånn!
Da husket jeg feil fra sist!
For min lå da på "feil" side iallfall.
Og det virker som lillebror også ligger på høyre side... Kanskje storesøster har utvidet plassen der før han. Hi hi! :-)

Min ligger på høyre side. Men jegvsynes jeg har en rar mage. Jeg værer høyt men likevel har jeg god plass til å puste. Han treffer ikke ribbebein når han skubber og sparker. Magen ligger på en måte utenpå og lavere. Så han må ho ligge skikkelig krøllet nedi der. Har høyt symfysemål og. Hehe. Ellers er bevegelsene litt forskjellig dag til dag. Men dager jeg er i mye bevegelse er han ganske så rolig :)

Omtrent sånn jeg ville beskrevet min mage også. Den står liksom rett ut, men lavt, har bittelitt høyere symfysemål enn gj.snittet, og han sparker ikke i ribbeina lenger, sånn han gjorde i forrige uke bare. Vet virkelig ikke hvordan han ligger nå, om han har snudd seg eller ikke.

Omtrent sånn jeg ville beskrevet min mage også. Den står liksom rett ut, men lavt, har bittelitt høyere symfysemål enn gj.snittet, og han sparker ikke i ribbeina lenger, sånn han gjorde i forrige uke bare. Vet virkelig ikke hvordan han ligger nå, om han har snudd seg eller ikke.

Hehe min sparker ikke i ribbeina i det hele tatt. Han sprker på utsiden og litt lavere. Tror jeg har en veldig rar plassering av livmor denne gang :-p hehehe jeg synes hvertfall den er rar :-)

Back
Topp